2e keer bevallen makkelijker?

Discussie in 'De bevalling' gestart door poohbear81, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbear81

20 jan 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van mijn 2e kindje. Is een 2e bevalling gemakkelijker of gaat het sneller?
    Ben benieuwd naar jullie reacties.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Of het makkelijker is weet ik niet, nog geen ervaring mee ;)
    Maar toen mn moeder zwanger was van mijn zusje, vroeg de VK aan haar of het de eerste was.

Nee zei mn moeder, dit is de tweede. Toen vroeg de vk nog of hier 2 jaar tussen zat of langer.
    Indien het langer dan 2 jaar zou zijn, dan kan het net zo zwaar zijn als de eerste.
    Indien je binnen 2 jaar voor de 2e keer zou bevallen, dan zou het gemakkelijker moeten zijn. Aldus de VK van mijn moeder (15 jaar geleden:D)

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    hmmm das dan ff balen... Ach we zien het dan wel weer!!;)

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    in mijn geval wel, nog sneller en minder pijn

eerste bevalling duurde 4u 15min ( waarvan half uur geperst) Vliezen braken en kreeg toen een weeenstorm. 1 hechting binnenin, heb ik nooit gevoeld, nooit voelen hechten of helen.
    Herstel ging heel snel, wel wat beurs eerste week.

tweede bevalling duurde 2 uur 6 min ( waarvan 6 min geperst!!)
    Vliezen waren al gebroken, weeen kwamen direct om de 2/3 min en laatste uur om de 1 ...0 hechtingen :D:D
    Herstel gign mega snel, na 2 dgn voeld eik niet van onder dat ik bevallen was! heel raar! deed ook amper pijn bij het plassne enz

edit: zit 20 mnd verschil tussen de kinderen

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ja!! Hier wel! De eerste was een tafereel met onder anderen een infuus, vacuumpomp, nare knip, nacht slaap gemist... Ik had helaas al te lang gebroken vliezen en moest worden ingeleid.
    Hoe anders was de tweede... Lekker thuis bevallen, maar een kwartiertje geperst (tegenover de 1.5 uur van de vorige keer) en de vliezenheeft de vk moeten breken!
    Het herstel vond ik wel gelijk. Geen verschil eigenlijk. Er zat trouwens 4 jaar tussen deze bevallingen!

6. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Mijn broer en ik schelen 8 jaar en mijn moeder zei dat ze moeite had met mij "inhouden":D Het ging heel makkelijk :)

7. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Mijn 1ste heeft in totaal 11 uur geduurd met 2 hechtingen.
    De 2de was in 4 uur geboren en 4 persweeen geen hechtingen.
    De 3de heb ik 10 uur over gedaan maar toen zakten me weeen weg en moest ik naar het ziekenhuis. Wel met maar 2 keer persen geboren. Ook geen hechtingen.

Tussen de 1ste en 2de zit 6 jaar en de 2de en 3de zit 13 maanden

8. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    1e was er in 3 1/2 uur waarvan 20 min persen
    2de was er in 1 1/2 uur met inleiden waarvan nog geen 2 min persen

9. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Sneller, en minder pijn, denk omdat je "weet" wat er komt (qua pijn)
    Zat trouwens 8 jaar tussen haha.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik vond het niet zo zeer makkelijker maar wel sneller!!! 2 min geperst toen was ze er al. bij sem 30 min..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb er beide keren 7,5 uur over gedaan, maar de bevalling van Lisa was véél makkelijker. Ik heb de eerste 4 uur aan weeen gewoon geslapen :) en de weeen deden sowieso eigenlijk geen pijn.

12. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste had ik het best zwaar. Na 12 uur kwam hij op de wereld ( vanaf eerste wee tot bevalling).
    De tweede ging super snel! alles bij elkaar 4 uurtjes. Maar omdat het zo snel ging, had ik veel bloed verlies, en voelde me heel beroerd. Moest een nachtje in het ziekenhuis blijven. En had ook last van na weeën.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bij mij wel! De eerste duurde acht uur waarvan drie kwartier persen.
    De tweede duurde anderhalf uur met één hele keer persen waarbij ik meer moest zuchten om hem er niet uit te laten vliegen. Pijn op een schaal van nul tot tien was bij de eerste een acht en bij de tweede een drie.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    2e ging idd wat sneller, en makkelijker. niet zo zeer het persen, dat ging bij de 1e ook wel vlot, maar de weeen waren veel beter te doen. ik denk wel dat t komt omdat je vaak wel iets meer ontspannen bent bij een volgende bevalling omdat je al weet wat je ongeveer te wachten staat.

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    haha hier ook!!!

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier was het zeker makkelijker.
    Bij de eerste meer dan 24 uur bezig geweest.
    Bij de tweede maar 3 uurtjes, was echt een peuleschil en reden voor toch nog een derde. Die spande de kroon met 2 uur.

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ongelofelijk dat er vrouwen zijn die de 1e bevalling op een schaal van 1 op 10 kwa pijn een 8 zouden geven!! Mijn god, wat een bikkels dan, geen twijfel over mogelijk; ik vond het echt een dikke, dikke 10, meer pijn kan ik me gewoon niet voorstellen! Wel een verademing om te lezen dat de 2e keer iets beter te handelen is voor de meeste...

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Makkelijker ja, maar niet zozeer fijner. Mijn eerste bevalling duurde een paar uur, mijn tweede 20 minuten. Mijn eerste deed niet zo heel veel pijn, een 6. Mijn tweede bevalling was 20 minuten hel, een 12 op de schaal van 1 tot 10.
    Bij de eerste heb ik 10 minuten geperst, bij de tweede misschien 3 seconden.

19. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik vond de 2e bevalling qua pijn meer tegenvallen, maar was idd al bijna 4 jaar later en deze keer een voldragen 7 ponder (eerste klein prematuurtje) Volgens gyn moest ik het daardoor toch ook zien als een 1e bevalling. Tevens duurde de 2e nog best lang voor 2e keer (10 uur echte weeën) waarvan aan het eind nog een traktatie van 2,5 uur weeënstorm. Ouch... Zoéén dat er maar een paar sec tussen de weeën zaten ;) (Tot die weeënstorm vond ik het wel heel goed te handelen trouwens, als die uurtjes gewoon normaal waren gegaan had ik het zelfs een makkie gevonden denk ik ;))

Veel succes vast in ieder geval! Hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt :D

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik kon me heel goed ontspannen, zat echt in mijn eigen wereld. Ik denk dat dat heel goed geholpen heeft.

Deel Deze Pagina