Hoi meiden, Ik ben het zo zat met het zwanger zijn. Ik slaap heel slecht, heb bekkeninstabilieteit, heb erg veel last van het zuur en nu heb ik sinds een week dat ik veel vocht vast hou en s'morgens wakker wordt met geen gevoel in mijn vingers Ik ben het gewoon spuug zat. Wie van jullie heeft/had dit ook rond deze periode? Liefs Mariska
Bij de zwangerschap van Leander was ik het rond deze periode ook wel spuugzat hoor. Had dan nog niet eens zoveel klachten. Op rugpijn na, kon ik niet veel klagen. Maar het feit dat het verlangen naar dat wondertje te groot werd, maakte wel dat ik het allemaal zo zat was als iets. Nog even doorbijten, meid. Voor je het weet, heb je je kleine wonder in je armen. Nog heel veel succes met de laatste loodjes!
pfffffffff zo herkenbaar...had vandaag ook zo'n bud dag..ben het zat, wil gewoon een keer doorslapen..... 8-[ , als ik snachts naar de wc moet , moet ik me uit bed storten (bed op klossen.....echt hoog! ) rugpijn, pijn in de heupen, exceem onder mijn borst door die mega groei, opgezette plof voeten,....kort lontje... nee niet echt prettig in de omgang momenteel.......ben het zoooooooooooooooo zat...het mag van mij wel hoor! * oke genoeg geklaagd...morgen weer een nieuwe dag....*
ik ben minder ver dan jullie maar ik herken het wel. ben het echt zat en dan ook nog mijn verjaardag morgen BAH wel gezelig hoor maar het is altijd zo druk. en dan rond lopen met het moe zijn pijn in me rug , maag zuur , een slaapend been als ik te lang sta en het te lang is soms maar 15 minuten. aaaaaaaaahhhhhhhhh zo ook weer gehad. En maar denken nog een paar weekjes en dan is er de beloning.
De beloning? Je bedoelt de dag dat je na uren balanceren op het randje van waanzin van je navel tot aan je stuitje openscheurt en en er een kind uitperst dat de komende maanden niet meer ophoudt met janken, krijsen en poepen? De kroon op je werk! Die tintelende vingers had ik de vorige keer wel rond deze tijd, maar nu niet. Maar dat maagzuur! Wat kan dat zeer doen Slapen gaat ook niet echt makkelijk meer idd, ik ben blij als ik er 's ochtends uit mag, voel me dan alsof ik de hele nacht opgevouwen in een klein kastje heb gelegen. Maar toch gaat het deze keer zo snel vind ik.. ik heb niet het idee dat ik volgende maand al een kind krijg, van mij zou het dan ook best nog twee maanden mogen duren.
Ik zit met hetzelfde hier... Per week heb ik ongeveer 1 goeie nacht. De andere nachten moet ik gewoon elk 1,5-2u uur er uit springen om te gaan plassen, drinken, weet-ik-veel-wat,... Ik hou énorm veel vocht op. Mijn tenen zijn net worstjes, mijn vingers tintelen en ik heb van die "vochtbulten" op mijn polsen. Ik lijk net een kameeltje! Ik heb ondertussen nog 1 paar schoenen waar ik in geraak, want met pantoffels mag je niet autorijden Het zuur is gelukkig helemaal weg sinds de baby ingedaald is. Nu heb ik onder mijn borsten weer 10cm "vrij" die helemaal van mezelf is... Af en toe krijg ik nog wel een duw en een trek daar, maar dat valt best mee! Voor de rest is mijn buik ook nog eens SUPERgroot. De baby is groot én ik heb veel vruchtwater blijkbaar. Iedereen die mij tegenkomt denkt dat ik ter plekke kan gaan bevallen (wat in theorie ook wel kan, aangezien ik deze week al 37w ben )
Ik herken het helemaal! Zit nu op 33 weken, maar van mij mag de tijd nu wel echt in een stroomversnelling geraken... Bekkenpijn, maagzuur, totaal niet meer kunnen slapen, steeds weer die pijn als je je omdraait of uit bed moet en niks meer op een rijtje hebben tussen m'n oren. Sinds deze week ben ik met verlof, dus mijn wereld heeft zich inmiddels beperkt tot 1 km rondom mijn huisje... Ik zei gisteren tegen de verloskundige dat ik er zat van was en ik kreeg op m'n kop! Ik moet vooral niet gaan zitten wachten, maar genieten en nog van alles doen. Want, besef ik wel dat dit de laatste tijd met z'n tweetjes is? Voor het argument dat ik momenteel niets meer kan dan op de bank zitten en dat ik die echt spuugzat ben nu, was ze niet zo gevoelig. Het was in ieder geval goed dat we volgende week nog even op vakantie gaan: moet ik vooral lekker gaan wandelen! Zal lekker gaan... drie stappen en dan houdt het wel op. Ik zal zo blij zijn als het kindje er is en het langzaam allemaal weer normaal wordt. Lekker weer kunnen lopen en alles kunnen doen! En ze kan zeggen wat ze wil... ik ben liever blij met z'n drieen straks, dan dat we met z'n tweetjes alleen nog maar saai op de bank kunnen zitten. Hallo, alsof dat kindje 'zomaar' is ontstaan! :-D Maar goed... met een beetje pech nog negen weken...
Ik ben het zwanger zijn op zich niet beu(hoewel misschien een beetje)... Ik weet dat het kindje komt wanneer het er aan toe is... Maar heb steeds meer moeite met mijn beperkingen... Ik heb bekkenklachten en die worden steeds erger, en ik moet steeds meer rusten... En daardoor steeds vaker nee verkopen aan onze dochter, en dat vind ik zo sneu... Voor haar zou het erg fijn zijn als de kleine er is... Hoe wel ze dan mijn aandacht ook moet leren delen... Ik zou zo blij zijn als ik weer kan doen wat ik zou willen doen... Catheleine
ja want waar zou je anders al die maanden met al die elende zitten. nou niet iedere zwangere heeft allen maar elende maar ik zal blij zijn als de kleine er is en ik me zelf weer een beetje ga worden, want van af het moment dat ik zwanger ben vertelt me lijf mij dat ik niet meer ben wie ik was. BAH wat kan ik slecht tegen al die hormonen.
Nou ik ben het ook zat ook al heb ik nog niet zo eens klachten. Ik ben wel moe enzo maar voor de rest gaat het voorspoedig met me. Ik denk dat het ongeduld er nu ook bij mij aankomt. Hoe ziet de kleine eruit gaat het op iemand lijken. Maar ik zou er bijna een doodszonde voor begaan als ik eens een dag weer fit zou zijn.. Sterkte allemaal. Liefs nance158
ik begin het nu ook zat te worden... maar het is is in gezicht gelukkig! Heb gelukkig niet veel klachtjes, kan nog lekker rondhuppelen. maar die dikke buik zit nu echt wel in de weg en ik slaap ook wat slechter doordat ik steeds moet draaien en dat kost al veel energie! Ben nu de laatste dingetjes in orde aan het maken en dan echt maar afwachten..meer kunnen we helaas niet doen he! suc6 allemaal
Ik ben het ook ontzettend zat...Ik mis mijn roseetje, heb trek in sushi en een broodje filet american. Ik slaap slecht en ben al die grote onderbroeken en niet sexy bh's ook zat. Maar goed nog heel ff, hoewel ik bang ben dat ik voor straf gewoon de 42 weken vol moet maken.