Verlof bijna over, voorraad aanleggen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Lenneke, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenneke

Lenneke Fanatiek lid

20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hoi Ilse,

4 jan. moet ik weer aan het werk. Mijn zoontje van 3 maanden zit nu op zo'n 5 a 6 voedingen per dag. Hij is lief en tevreden en geen problemen met voeden.

Nu wil ik graag wat voorraad bv in de vriezer hebben voor de 1e dagen. Er moet iets mee voor in de vriezer op de crèche en voor bij oma.
    En dan 2 of 3 voedingen voor de dag zelf.

Maar als ik nu tussendoor kolf heb ik steeds maar 20 tot 40 cc.
    Dat schiet niet echt op.

Ik heb geprobeerd een paar keer tussen 2 voedingen in te kolven en een paar keer mijn zoon 1 borst te geven en dan de andere te kolven. Maar beide manieren levert dus haast niets op.

Ik kolf nu met een handkolf van avent en heb net een dubbelzijdige elektrisch besteld van ameda.

Heb jij verder nog tips?

Groetjes Lenneke

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    HAllo,

Hoe gaat het kolven nu? Ik denk dat je het al heel goed doet! Heb je de elctrische kolf al in gebruik? Gaat dat beter?

In de ochtend is de kans het grootste dat je meer melk "over " hebt. Soms lukt het om na de ochtendvoeding de borsten verder leeg te kolven. Maar als vraag en aanbod goed is afgestemd dan blijft het wel sprokkelen. Dat klopt. Je mag de beetjes samenvoegen en het is handig om ze in kleine porties te bewaren zodat je straks niet een hele fles ineens opwarmt met het risico dat het kostbaar verzamelde goedje niet helemaal wordt gedronken.

Als richtlijn voor de hoeveelheid per voeding doe je lichaamsgewicht in kg x 150 ml = volume per 24 uur. Dat deel je door het aantal voedingen en je hebt bij benadering hoeveel er mee moet.

Heel veel succes

Kijk op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding voor allerlei practische tips over kolven en werken en bewaren van MM.

Ilse

Deel Deze Pagina