Mijn dochtertje wordt al een paar maanden heel vroeg wakker, meestal rond 6 uur. Nu zijn we twee weken op vakantie geweest met de tent en ineens sliep ze elke dag tot 9 uur. Eenmaal weer thuis sliep ze nog een paar ochtenden lang door, maar het werd elke ochtend vroeger en nu wordt ze weer om 6 uur wakker. Op zich niet zo erg, maar ik begrijp niet waarom ze op vakantie wel uit kan slapen. Iemand een idee? Ik heb haar op vakantie gewoon 's avonds op haar vaste bedtijd naar bed gebracht, dus dat kan het niet zijn.
- Was het misschien donkerder op haar slaapplek op vakantie? - Ging ze wakkerder of moeier naar bed (hoe moeier naar bed, hoe vroeger wakker)? - hoe at ze op vakantie? - deden jullie overdag heel veel dingen?
wij zijn nu aan het logeren bij mijn ouders en Nathan slaapt opeens uit tot 8 uur.. Normaal altijd tussen half 7 en 7 uur wakker.. hoop dat deze trend zich thuis doorzet..
Ik ben op dit moment bij m'n oma aan het logeren, en Damien sliep vanmorgen tot 10:19, terwijl ie gisteravond om half 9 z'n laatste fles heeft gehad Toen ik 'm zei dat ie dat voortaan elke zondag wel mocht toen lachtte ie me heel hard uit -_-
Misschien inderdaad de buitenlucht. Heb zelf op een camping gewerkt en dan sliep ik daar de dagen dat ik werkte, de nachten ook. Ik heb in mijn leven nog nooit zo goed geslapen daar! Elke nacht ontzettend vast, thuis altijd 1 of 2 keer wakker. En misschien heeft ze daar zoveel indrukken, waar ze vermoeider door werd?
Mijn zoontje slaapt ook beter bij mijn ouders op het platteland.. Het is de frisse lucht. En natuurlijk ook meer moe van allerlei indrukken. Hij heeft daar zelfs het doorslapen geleerd
Zo te horen kan ik er dus helaas niet zoveel aan doen! Vanochtend was ze al om half 5 wakker, dus dat is wel heel vroeg en ze wilde niet meer slapen. Hopelijk was het eenmalig, ben wel erg moe nu!