Melk (lunch) koel houden.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door maria80, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    En dan blijft t koel tot de lunch? In een koeltasje of niet? Wat voor soort heb je?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    O ok. Apart. Ja daar is een koelkast toch voor? Snap het probleem van de leraren niet. Zij wel lekkere koude melk en de kindjes zoeken het maar uit. :confused:

Jammer.

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier geef ik optimel mee en klaagt er niet over.
    Ze heeft 1 keer melk mee gehad en vond dit niet lekker

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier hebben ze schoolmelk :)

5. Melief

Melief Niet meer actief

Van a little lovely company, maar die is niet heel groot (perfect wel voor mijn 5 jarige)
    Niet in een koeltasje, ze zegt dat het koud blijft

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw

Pfff, nou he?! Nog even en het zit in de catagorie: cola en red bull... Maar dat is de vraag toch ook helemaal niet.

On topic... mijn dochter heeft schoolmelk, is dat er niet?
    En na de vakantie geef ik haar pakjes houdbare melk mee en leg die tussen 2 elementen en daarbovenop haar broodtrommel.

In de zomer (op warme dagen) krijgt ze ook een bidon water mee en daar doe ik altijd die ijsblokjes van de ation in om het kouder te houden.

Tienn vindt dit leuk.
  7. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou het ook in een thermosbeker doen. Doe die bij de rest in de koeltas en je hebt het extra om het koud te houden.

8. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Mijn dochter krijgt een thermosbeker mee. S avonds zet ik het in de koelkast en ze zegt dat de melk nog goed smaakt en koud is. Ik heb er een van de hema

maria80 vindt dit leuk.
  9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Gewoon Hema! Ga ik eens zoeken.
    Heb ik ook gevraagd, maar wil de school ook niet...

10. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

#30 Lisa280887, 29 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2018
    Even off topic: ik begrijp het wel. Stel je voor: je hebt 30 kleuters en de koelkast is verderop in de gang of verder weg. Je kan niet zomaar even weg omdat je met kleine kinderen te maken hebt. Als er dan iets gebeurd is het jouw verantwoordelijkheid. Dat allemaal voor koele melk? Ik blijf dan liever bij mijn klas en neem het risico niet.

Als er iemand zou zijn die alle eten uit de koelkast kan rondbrengen is het een ander verhaal. Maar die mensen zijn er vaak niet helaas.

Ik zou zelf overigens geen melk meenemen naar school. Ook omdat ik daarvoor dus mijn groep alleen zou moeten laten om naar de koelkast te gaan. Ik drink heel de dag water of suikervrije siroop.

Wen86 vindt dit leuk.
  11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Zelf ben ik anti melk, mijn kinderen nemen het niet mee naar school. Maar hier gewoon een koelkast op de gang alleen voor drinken. Kinderen (ook kleuters) pakken hun drinken gewoon zelf, geen juf bij nodig...

12. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ja als de koelkast in de buurt van het lokaal staat kan dit. Maar dit kan helaas lang niet overal! En elke klas een eigen koelkast is vaak geen optie.

Wen86 vindt dit leuk.
  13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou gewoon wat anders meegeven.
    Mijn zoon krijgt elke dag 1 pakje drinken en een flesje water mee.
    Melk, thee etc kan je toch thuis ook gewoon geven?
    Ik zie geen meerwaarde om dat soort dingen mee te geven voor school.

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Als het allemaal niet wil dan zou ik 's ochtends bij het ontbijt melk geven, lekker koel en dan naar school iets anders mee :)

15. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik doe er ijsblokjes in. Maar wel die je alleen nog in vriezer hoeft te doen, niet van water gemaakt zelf. Kant en klare ijsblokjes. (Moeilijk omschrijveno_O:rolleyes:
    Mijn kinderen vinden de melk dan prima.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    beker moet je in de ochtend vullen. niet in de avond. zoontje klaagt nooit. net voor naar buiten gaan beker vullen.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.184
    10.755
    113
    Hier ook schoolmelk! Lekker koud, geen omkijken naar en geen risico op lekkende melkbekers of pakjes met alle gevolgen van dien, geen melkbekers die ze ergens laten liggen en dagen of weken later een keer opduiken.
    Hete thee zou ik persoonlijk niet aandurven in de drukte van een onderbouw klas en de twee linkerhanden van mijn kinderen, plus ik heb geen theedrinkers. De schoolmelk krijgen ze met de lunch, voor de kleine pauze krijgen ze water mee.

18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Belachelijk!! En waarom dan wel niet? Ik neem aan dat in de docentenkamer dan ook geen koelkast te vinden is?? Dat de leraren ook hun yoghurt en salade lekker in de warmte bewaren... of vieze lauwe melk drinken. Pakjes zijn trouwens veel slechter voor het milieu dan bekers. En 8x 30 koeltassen kopen ook...

Nee hier in iedere klas een kleine tafelmodelkoelkast. Niet meer dan normaal ivm hygiëne. Bij iedere instelling kdv en psv strenge controle maar op.school maakt het niet meer uit?

Om de kosten hoeft school het niet te doen.

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier hebben ze per klas een bak in de koelkast. Staat bij de kleuters. Met 2 kids per klas halen ze die bak. Werkt prima. Niet de hele school die erheen moet.

20. amam

amam Lid

10 mrt 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Een klein koeltasje (bij de action) en dan mini bevroren ijsblok van plastic erbij. (Ook action)

Deel Deze Pagina