Melk (lunch) koel houden.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door maria80, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Zou a niet weten waar ik dat ding kwijt moet.
    B en dat misschien voor 3 pakjes
    C dan ook maar een broodrooster, magnetron en tosti-ijzer?

Lisa280887 vindt dit leuk.
  2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Bij de scholen in onze stad is juist een campagne gevoerd om geen pakjes meer mee te geven. Het geeft een enorme berg afval en er zit veel te veel suiker in. Hier promoten ze het gebruik van bekers in alle klassen.

Ik weet niet hoe klein de scholen bij jullie zijn maar een klein tafelmodel koelkast neemt echt weinig ruimte in. Hier staat het gewoon in de klas en de docent heeft er ook haar eigen eten in. En medicatie voor sommige kinderen. De bekers zitten in een bak en de hulp van de dag zet de bakken in de koelkast en haalt ze eruit met de lunch.

Met de warmte in de zomer vind ik het wel.zo fijn ivm hygiëne. En zelf drink.ik ook liever koele dranken.

Er staat overigens niet alleen melk in de koelkast. Ouders mogen ook andere (gezonde) dranken in de bekers doen!

3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik snap het wel, maar zoals ik al zei, ik zou in mijn lokaal niet weten waar. Niet alleen qua formaat, maar ook qua stopcontacten

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Met die kant en klare ijsblokjes en het koelelement, was de melk goed te drinken. Voorlopig doen we t dus maar zo.

De andere scholen die in dezelfde stichting zitten hebben t anders opgelost.
    Een school met drie grote horecakoelkasten in de gang. Met 3 groepen een koelkast delen.
    Andere school eigen koelkastje in de klas. En weer een andere school heeft de ouders zelf de tip gegeven om koelelementen te kopen.

5. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ik zou ook geen idee hebben waar ik het kwijt moet! De stopcontacten die ik in mijn lokaal heb zijn al bezet. Op de gang ook geen stopcontacten in de buurt.

Ik zou zeggen: doe koelelementen in de tassen bij de lunch!

Wen86 vindt dit leuk.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Je hebt gewoon simele verdelers waarop je meerdere stopcontacten kunt aansluiten. Dus dat hoeft geen probleem te zijn. Een paar euro bij Ikea. En een klein tafel model verbruikt weinig en is zeker niet groot. Een horecakoelkast vrrbruikt meer natuurlijk.

Ik vind bekers en een koelkast beter voor het milieu dan bergen pakjes (vol suiker) en de hele school een plastic koeltas (die ook ruimte innemen in of buiten het lokaal.

7. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Ja dat kan inderdaad. Zeker als er manden zijn die er mooi inpassen!
    Ik vrees alleen dat het financieel niet altijd haalbaar zal zijn! Als ik zie hoe moeilijk er wordt gedaan soms... dat ligt dan niet aan de leerkrachten maar aan het bestuur.

8. beccie

beccie Niet meer actief

Hier hebben ze sinds het continu rooster meerdere koelkasten op school. 1 koelkast per 3 lokalen geloof ik.
    kinderen zetten de beker smorgens op een dienblad in het lokaal. de juf zet als iedereen er is het dienblad in de koelkast vlakbij op de gang, en zo gaat het heel goed altijd.

9. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ja alles kost een paar euro en dat keer 25 klassen.
    Is ook zo, water kost nog minder.
    En nogmaals....ruimte...

10. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is sinds vandaag ook overgegaan op continurooster. De melk die hij altijd dronk heb ik vervangen door water. Dus dat is redelijk simpel opgelost. Waar ik nu tegen aanloop, is dat ik zijn lunch het liefst gekoeld bewaar (vleeswaren op brood), want ik ben niet zo voor zoetigheid... hoe doen jullie dit?

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Van die paar uur buiten de koelkast gaan vleeswaren echt niet bederven. Geef al jaren mee aan twee kinderen, heb ze nooit over gehoord :cool:

12. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Koelelementje er bij

Deel Deze Pagina