Hoeveel brood baby 12 kilo

Discussie in 'Voeding' gestart door MinnieJ, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn zoontje is erg groot voor zijn leeftijd, past al niet meer in maat 76 en weegt al zeker 12 kilo.

Nu krijgt hij 's ochtends pap en 's middags een boterham met kaas, en om 16u yoghurt en tussendoor een rijstewafeltje, oh en in de ochtend fruit. Maar aangezien hij met het avondeten en met de laatste fles voor het slapen gaan zo gulzig eet/drinkt vraag ik me af of hij wel voldoende binnen krijgt, voor zijn leeftijd misschien wel maar voor zijn gewicht..? Iemand hier met een flink lang ventje? Hoeveel brood eet hij/zij? Ik denk dat ik maar overga naar 1/5/2 boterhammen, kan toch geen kwaad?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2 boterhammen mag best hoor!

3. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik zou het gewoon eens proberen, hem meer brood aanbieden en kijken hoe hij daar op reageert. De kleine man eet hier ook al een hele poos 1.5 tot 2 boterhammen tussen de middag.

4. adi

adi Niet meer actief

Los van zijn gewicht zijn 2 boterhammen zeker prima voor 11 maanden! Mijn kinderen aten dat ook en die waren een stuk lichter op die leeftijd.

Overigens is hij toch hartstikke gemiddeld voor zijn leeftijd? Maat 80-86 'hoort' bij 1 jaar, dus ik zou me niet zorgen maken dat hij flink is.

5. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hello,

Twee boterhammen zijn geen probleem!

Mijn meisje eet ook al heel lang 2 boterhammen tussen de middag (en 's morgens zelfs ook 1 omdat ze geen pap lust). Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, om te kijken hoe het gaat. Succes!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou hem ook gewoon 2 boterhammen geven hoor. Kindjes geven echt goed aan wanneer ze vol zitten.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gewoon laten eten wat hij zelf wil zou ik zeggen. Heb hier nooit zo opgelet hoeveel ze at. Of dat nu een halve boterham is of 3, vind ik allemaal prima. Dus bied die 2e eens aan, als je denkt dat hij nog wel een 2e lust!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    L eet al twee boterhammen sinds ze zeven maanden is! Gewoon aanbieden, hij houdt wel op als hij genoeg gegeten heeft.

9. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem gewoon meer brood aanbieden en kijken wat hij ervan eet, dan kom je er vanzelf achter.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Toen onze zoon 1 jaar werd, zijn we 's ochtends brood gaan geven, in plaats van pap en nu eet hij 4 boterhammen per dag.
    Onze zoon is geen reus, is nu 76 centimeter en weegt 10 kilo, maar is hartstikke actief en beweegelijk, dus verbruikt veel energie.
    Gewoon lekker nog een broodje geven als hij dat opkrijgt. Ze laten vanzelf merken als ze niet meer willen... (dan begint mijnheer hier de stukjes brood onder de tafel aan de katten te voeren...:)).

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Jesse is ook best groot 81cm en 11kg en krijgt 's ochtends een boterham en 's middags een of twee (afhankelijk van hoeveel hij wil). Ik gaf hem eetst twee boterhammen per dag, maar van het consultatieburo mocht ik er gerust nog een bijgeven. De zuivel hebben we nu (bijna) afgebouwd naar 300 ml (2 flesjes koemelk en wat yoghurt). Als we 's avonds iets eten wat hij ook erg lekker vind dan kan hij heel goed eten (hebben dan zelfs soms het idee dat hij geen stop kent), maar op het Consultatieburo gaven ze aan dat we ons daar geen zorgen over moesten maken. Hij is wat langer dan gemiddeld en heeft dan ook meer energie nodig dan een gemiddeld kind.

12. fafje

fafje Niet meer actief

eigenlijk zodra mn zoontje nog maar op 3 melkvoeidngne zat, was het smorgens brood en smiddags ook...
    (vaak sochtends 1 en smiddags 2)

qua maat zat mijn zootnje ook rond 11 mnd in 80 ( wa snog wel ietsje groot, maar 74 was ehct te krap aan het worden)

13. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

thanks voor de reacties dames, ik heb gister 2 boterhammen gegeven en dat ging goed, en op een gegeven moment sloeg hij een stukje brood weg dus dat was duidelijk een signaal dat hij genoeg had gehad:)

Deel Deze Pagina