Nog even en dan gaat mijn meisje naar school. Ze drinkt graag melk bij haar brood. Wel verse, want houdbare vind ze niet lekker. Nu vroeg ik me af is dit haalbaar om het koud te houden? Lauwe melk is vies en geef liever niet iedere dag een pakje mee. Iemand tips om de melk koud te houden?
Zuivel in een tvs-thermosfles is niet erg lekker, maar er zijn ook dubbelwandige kunststof bekers, misschien dat dat wel werkt.
Als er veel kinderen gebruik maken van de overblijf, eens aankaarten of er geen koelkast kan komen? Hier is een koelkast voor de drinkbekers, je zet hem er 's morgens in, overblijfjuffen halen mandje er uit. Handig en wel zo lekker!
Het is een continue rooster, dus alle kindjes blijven over. Maar ik kan het natuurlijk altijd voorstellen. Maar om dat nu op de eerste dag te doen
Hier ook koelkasten voor de bekers en eventueel ook voor de broodtrommels. Maar hier krijgt de oudste houdbare melk mee, zet ze ook niet in de koelkast, vindt ze niet nodig. De jongste krijgt meestal chocomelk mee.
gewoon een pakje melk... en dat gaat in haar laatje. Niets is gekoeld bij ons op school. Behalve de schoolmelk.
Hier de hele dag water en voor de lunch appelsap. Melk zonder koeling zou ik toch echt niet vertrouwen.
Ik heb wel eens van een moeder gehoord dat ze een koelelement in het tasje deed om het te koelen. Ik geef ze een pakje melk mee zonder koelelement en tja, ik moet zeggen dat ik ze nooit hoor over de smaak van de melk Dus misschien ook een kwestie van wennen?
is schoolmelk geen optie? dat is vers. op de school van de zoon kan geen koelkast gebruikt worden. dus chocomel mee gegeven als kleuter omdat zoontje dat zag bij andere kinderen. nu gewoon schoolmelk.
Bij de action en xenos enzo kun je van die herinvriesbare ijsblokjes (plastic balletjes) kopen. Plastic dubbelwandige beker en de melk blijft wel koud. Bij de hema heb je ook kleine thermosflessen van 300 ml is toch ook goed? Ik vraag 's morgens wat ze wilt. Dat is siroop, melk, appelsap of water (ochtendpauze) En schoolmelk tussen de middag.
Hier hebben ze geen schoolmelk maar zoontje neemt iedere dag pakje melk langhoudbaar mee. Thuis drinkt hij verse (koude) melk en ik weet zeker als hij thuis de langhoudbare melk zou krijgen dat hij deze niet zou opdrinken. Maar ook school dus wel. Misschien gewoon een keer proberen?
Hier ook de pakjes houdbare melk. Dochter vindt ze niet zo lekker als verse melk, maar is er intussen aan gewend.
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat we dan eerst maar de houdbare melk proberen. Misschien dat daar per merk ook nog verschil in zit en anders proberen we de thermosfles met de ijsklontjes.