Net bij de kinderarts geweest en mijn moppie is weer goedgekeurd. Ze mag in principe al wat yoghurt, thee, water, etc. "Probleem" is dat ipv de fles van 15.30 ze een toetje kreeg, haar fontanel een beetje begon in te zakken. Vochttekort ?? Ik wil ook wel ns wat ander drinken geven in een tuitbeker (ben aan het oefenen) maar echt als een minislokje tegelijk. Ze vindt water en thee nog niet lekker. Ik ben dus nu weer terug op 4 flessen, maar op n gegeven moment moet ze toch ook ander drinken krijfen / lusten ?? Ik kan toch niet een jaar met 4 flessenopvolgmelk blijven zitten ? Vanaf wanneer lieten jullie uks een fles vallen? En hoe merk je dat er geleidelijk "trek" is in ander drinken? Tussendoor krijgt ze fruit, groente en een soepstengel. Ik ben aan het oefenen met een tuitbeker van Nuby.
Sommige kinderen accepteren geen tuit.. Misshien eerst thee of water oefenen met een fles ?? En als dat goed gaat overgaan op een tuitbeker.. Niet druk om maken het zijn richtlijnen geen wetten ieder kind is anders,komt vanzelf goed blijven proberen.. En niet druk maken. Wat je ook kan proberen is samen drinken een slokje uit jouw beker, dat je hetzelfde drinkt.. Vaak zijn ze reuzennieuwschierig wat wij eten en drinken.. ( jij een slokje, dochter slokje) Hier een dochter van 1 die totaal geen groente wil, heb e er heel druk om gemakt, maar t helpt je niet.. Heb me erbij neergelegd komt vanzelf goed.. ( en ieder vvoor zich maar hier heeft ze een klein beetje suiker in de thee,anders drinkt ze het eht niet... Net als er teveel suiker inzit, dan drinkt ze et ook niet)
Hier dronk ze niet uit een tuit, wel uit de rietjes beker van de Hema en gaven drinken in de fles eerst. Flessen laten vallen deed ze zelf, ze dronk er drie toen ze net 10 maanden was en nu drinkt ze er alleen nog maar 1 voor het slapen gaan. Hier houdt ze bij. Niet van diksap, maar gewonen thee of water vind ze prima. Ook vond ze soja melk erg lekker
Ze is net zes maanden. Melk is genoeg hoor nog die twee flessen gaan er van zelf wel afvallen en je kan ook idd wat water in de fles geven om te wennen. Weet dat vele beginnen zo vroeg al met tuit beker en zo mijn ervaring is ( hier dan dat dochter deze pas leuk vond om uit te drinken ver dat ze 2 jaar was geweest) daar voor slokjes uit nam. je kan ook vocht aanbieden via het lepeltje.
Mijn kinderen hebben het eerste jaar alleen maar bv + opvolgmelk gedronken hoor. En altijd uit de fles. Met 6 maanden vind ik water, thee etc. helemaal net nodig. Pas na een jaar ging ik ze water, thee, diksap etc. geven. Ik denk ook niet dat tuitbekers geschikt zijn voor kindjes onder een jaar.
Ze is nog maar 6,5 maand.... Wil echt niet zeggen dat je nu tot 1 jaar op 4 flessen blijft zitten hoor! Hier viel de 4e fles bij bijna 8 maanden weg en de 3e net voor de 1ste verjaardag, toen ze ook wat anders ging drinken (water).
Lijkt me sterk trouwens, vochttekort als je een fles vervangt door een toetje, zó erg dat de fontanel inzakt.. Dat is echt bij (bijna) uitdroging he.
En een jaar duurt nog een half jaar begin rustig met een paar slokjes als je dat wilt, waarom geen zuigflesje? Anders een antilekbeker? Of een oefenbekertje van difrax.
Ik geef mijn zoontje 1x per dag een klein flesje diksap en water bij zijn boterham tussen de middag. Echt lekker vindt hij het niet dat water maar een paar slokken gaat er wel in.. Hij is 7 maanden, drinkt ook nog niet uit een tuitbeker, komt vanzelf wel goed weet ik van m'n eerste. Het komt echt niet op een maand (of 2)
Hier bv dus geen flessen om te laten vallen. Maar bij al haar bijvoeding bied ik ook de tuitbeker aan met water of thee. Dat is nu 3x per dag (fruit, broodkorst en groentehapje) Om te oefenen. Ze snapt de tuitbeker nog niet echt, kauwt er een beetje op. Maar zo raakt ze er aan gewend, denk ik dan. Ik vind dat water drinken bij het eten hoort, dus voor de vorm voor haar ook. Ik ga ervan uit dat ze vanzelf meer uit de tuitbeker gaat drinken en dan minder bv gaat vragen.
Ik denk dat het aan de tuitfles ligt. Hier wordt nog niet graag uit de tuit gedronken.ik blijf er wel mee oefenen maar hij krijgt er minder mee binnen. Aks ik dan eenngewoon flesje geef dan gaat hij er zo in. Onze kleine lustte trouwens in t begin geen water en thee. Water met een heel klein beetje diksap wel. Na een maand of twee weer eens thee geprobeerd en nu lust hij t wel. Ook water drinkt hij nu gewoon! Geef nu dus ook nooitmeer diksap eigenlijk...
Ik ben ook bezig om te oefenen met water in een flesje, maar hij vindt er nog niks aan. Ik probeer het met name zodat ik hem water kan geven als het wat warmer wordt. Misschien dat ik dan ook eens een beetje diksap kan proberen. Een tuitbeker vind ik hem nog klein voor, dat komt vast vanzelf wel. Oh ja, hij krijgt nu nog steeds 4 flessen melk en sinds een paar dagen 's avonds laat zelfs nog een klein flesje extra. Dus voorlopig nog niet van de melk af
Tuitbeker is vanaf 6 mnd hoor. Hier dronk ze wat slokjes uit vanaf 5 mnd dus zeker niet te klein 7 mnd. Hier heeft het een tijd geduurd voor ze echt ging drinken uit de tuitbeker. Thuis gaf ik het niet eens vaak. Ben uit eindelijk over gestapt naar een rietjes beker omdat die wat beter schijnt te zijn. Dronk ze direct goed uit. Maar ze moeten ook wennen aan ander drinken. Ik zou me geen zorgen maken. Ik oefen(de) ook wat slokjes uit een normale beker ( dit wilt ze nu zelf doen en vasthouden dus doe t ff niet meer. Kan t nu wel buiten oefenen met water)
Nou het viel me ineens op, maar het kan ook aan het weer liggen. Ze transpireert ook veel. Hmmmm ik ben dan ws te snel met ander drinken.. Ik ga blijven oefenen en dan zien we t wel
Komt vanzelf. Ze is 6 maanden... Mijn zoontje vond een tuitbeker ook niks. Extra drinken (naast opvolgmelk) zijn we met 7 maand mee begonnen. En voor extra vocht een beetje meer water in de fles. Hij heeft tot 10 maanden "extra" drinken uit de fles gekregen. Daarna een rietjes beker aangeboden.
Hier bijna 7mnd en nog steeds 4 flessen! Is deze week ziek geweest, behoorlijke griep. Fruit, groente en brood wilde hij niet. 'S avonds zelfs een 5e extra fles (waar ik blij om ben zodat hij genoeg vocht binnen krijgt).
Met 6 maanden kreeg ze echt nog niets anders dan de fles. Ze was toen ook bezig met een inhaalslag en dronk, na een half jaar altijd maar 3/4 van de gemiddelde hoeveelheid te hebben gedronken, toen regelmatig wel tegen de liter aan. Heb dus wat langer voeding nr 1 aangehouden en pas toen die inhaalslag voorbij was, overgestapt naar nummer 2. Sindsdien krijgt ze, als ze meer wil drinken dan 'mag', ook ander drinken aangeboden. Dat is eigenlijk pas een paar weken nu, en dan gewoon uit de fles. Als je dochtertje dus echt extra vocht nodig heeft, zou ik het uit de fles aanbieden, maar voorlopig kan ze nog gewoon een extra flesje melk krijgen als ze grotere dorst heeft toch? Mijn oudste ging pas later ander drinken bij drinken. Ik zette op een gegeven moment een rietjesbeker neer of een tuitbekertje en die ging ze vanzelf wel pakken. Duurde even voor ze doorhad hoe het werkte en toen ze dat doorhad, ging ze er wel lekker uit drinken Komt allemaal vanzelf
Hier begon ik vanaf 7 maanden water aan te bieden bij het avondeten in een rietjesbeker. Ze heeft een tuit nooit gewild. De rietjesbeker had ze door, maar in het begin ook maar iniminislokjes hoor. Nu drinkt ze echt goed water (geef haar niets anders, behalve bv), maar dat duurde echt wel een paar maanden. Met 6 maanden nog 4 flessen hebben is doodnormaal. Ze zal vanzelf aangeven wanneer ze een fles kan laten vervallen. Dat maakt ze je echt wel duidelijk.
Tuit snapt ze nog niet. Ze bijt er op en kijkt gewoon heel vies. Dus of het aan de tuit ligt weet ik niet precies... of ze vindt water gewoon niet lekker @Rozemarijke: jij schreef: maar voorlopig kan ze nog gewoon een extra flesje melk krijgen als ze grotere dorst heeft toch? Ja tuurlijk als ze echt dorst heeft krijgt ze gewoon extra's en dat is denk ik wel verstandig met dit weer. Misschien ben ik wat te voorbarig met overig drinken? Ik lees ook hier van kindjes met 5 a 6 maanden al flesje sap of thee. Dacht dat ik n beetje laat was ofzo
Nee joh, 5 maanden is veel te vroeg! Pas met nummer 2 voeding ga je sneller aan de max zitten en dan is extra drinken vroeg genoeg