melk, melk, melk en..... melk !!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Ons zoontje is nu 8,5 maand en sinds deze week is de 4e fles vervallen. hij drinkt nu 'sochtends vroeg, om 4 uur smiddags en voor het slapen gaan een fles. bij de boterham drinkt hij diksap,water of verdunde thee. net als bij het fruit om half 10 en smiddags rond een uur of 2 bij z'n koek.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kindje is nog jong! Hier gingen de kids allebei zelf over op 3 flessen toen ze 8 maanden waren. En nu hij 10 maanden is, drinkt hij pas soms een bekertje thee of sap leeg. Anders krijgt hij soms nog wel een 4e fles als hij slecht eet overdag.

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier moest ie in het begin ook niks van tuitbekers/rietjesbekers weten maar op een gegeven moment had ie het door en ging ie drinken, gewoon blijven aanbieden...met 6 maanden ben je nog niet laat hoor, eerder wat vroeg ;)

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Gelukkig, ben weer wat gerustgesteld.. :)
    Wat kan men je onzeker maken :(

5. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    mijn meisje zit ook gewoon nog op vier flessen naast brood fruit en prakkie.. ik heb echt geen haast hoor om dat af te bouwen zolang ze ze leegdrinkt heeft ze nodig..

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik vroeg me ook al af hoe dat allemaal zit. Onze kleine krijgt nu 4 flessen van 180/6 de laatste fles is nutrilon voor de nacht opvolgmelk 2 en overdag maak ik de pakken nr 1 nog op en stap daarna over op 2. Ik lees verhalen over liga in fruit, soepstengel, rijstewafeltjes, broodkorst, toetje, hoe zit dat allemaal?
    Ze krijgt wel om 11uur fruit en om 18uur potje groente als wij eten.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Liga zou ik nog niet doen, je kan wel een babyliga (verkrijgbaar in de supermarkt en ongetwijfeld ook bij kruidvat oid) verkruimelen en dat door de fruit doen. Rijstewafels is beter als ze zelfstandig kunnen zitten denk ik. Broodkorst mag vanaf 6 maanden. Toetje geef ik nu om 15.00 omdat er een fles af is en ze (denk ik) aan best weinig zuivel komt.

Zoals je nu op dit schema zit zou ik m aanhouden tot ze een fles laat vervallen. Al die troep (lees: suikers) kan alsnog! Nu moeten ze groeien op melk en gezonde bijvoeding. Je kan wel bijv. starten met wat griekse yoghurt, soepstengel. Mijn dochter bijt zonder tandjes een hele soepstengel weg. Het is gewoon sabbelen en daarna malen.

Deel Deze Pagina