wanneer fruithapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Roozjuh, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    #1 Roozjuh, 13 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2009
    Hey dames!

Er staan op van die fruithapjes 'vanaf 4maanden' en op andere weer 'vanaf 6maanden'

wanneer zijn jullie begonnen met de fruithapjes? bedoel dan niet heel potje maar gewoon een hapje zo nu en dan tussendoor.

Ik kan niet wachten om ermee te beginnen! zou het liefst met 4maanden al meteen willen beginnen, gewoon een hapje hier en daar als extratje. Is dit aan te raden ?? Weet dat de darmpjes nog pril zijn maar lijkt me dat ze er toch ooit aan moeten wennen? darmen weten toch niet of ze 3maanden 'oud' zijn of nou 4, toch? Of praat ik nu heel dom :p

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De darmen zijn pas met zes maanden volledig uitgerijpt. Ik heb er daarom voor gekozen om tot die tijd te wachten. Ik had sowieso niet zo de behoefte om fruit/groente te willen geven. Vaak is het meer dat de ouders het leuk vinden dan dat het kind het nodig heeft.

Aan de andere kant geven heel veel mensen het al wel eerder, en die kinderen zijn ook gezond hoor. Dus doe waar je jezelf prettig bij voelt.

Pim

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
  4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier begonnen met 5 maanden in overleg met CB. Ik zou gewoon nog even wachten. Snap dat je het leuk vindt, maar daar gaat het natuurlijk niet om:). En anders even in overleg met CB

5. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Ermee wachten totdat je kindje er klaar voor is!! Dat is het enige en juiste wat je kunt / moet doen..

Snap dat je het leuk vindt, maar je hebt t over een beebie!!!
    De gezondheid van je kindje is toch belangrijker dan dat jij het 'leuk' vindt om hem hapjes te geven?!?! (lijkt mij)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor reacties :D

7. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, de meningen zijn hierover verdeeld. En ook het CB past de adviezen hierover af en toe aan. De ene begint met 4 maanden, de ander met 6. Ik heb gewacht tot 6 maanden, omdat er (o.a. voedsel-)allergieën in de familie zitten en ik het belangrijk vond dat z'n darmen het aan zouden kunnen. Maar sommige zeggen dat het makkelijker is om te leren kauwen en slikken als ze nog iets kleiner zijn... Nog eerder dan 4 maanden wordt niet aangeraden, al is het natuurlijk zo dat ieder kindje zich in zijn/haar eigen tempo ontwikkeld. En van buiten kun je niet zien wat er allemaal in die darmpjes gebeurt.
    Praat er eens over bij je CB, en uiteindelijk mag je nog altijd zelf de keuze maken.

8. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Het hangt helemaal van je kindje af vind ik.
    Bij ons zat ze al redelijk snel op het maximale dat ze van flesvoeding mocht hebben, bij drie maanden op 5x 180/6.
    En ik dacht dat ze daar niet nog een maand genoeg aan zou hebben, maar het tegendeel bleek waar.
    Net voor ze 4 maanden werd hebben we de 5de fles laten vallen, en een week later zijn we begonnen met bijvoeden (fruit en groente).
    Ik heb het helemaal van haar af laten hangen, en ja tuurlijk ik had ook vragen en nu nog, maar uiteindelijk komt alles goed.
    Ze zit nu na 2 maanden bijvoeding op ± 200gram fruit en ± 150 avondprutje.
    Sinds een week zijn we ook begonnen met vlees, en sinds gisteren met brood.
    Gisteren had ik een hele peer in kleine stukjes gesneden en even in de magnetron gekookt, zodat de stukjes wat zachter werden.
    Het was even wennen, maar ze heeft meer dan de helft op en lekker kunnen kauwen op de stukjes :)

Kijk naar je kindje en is hij/zij er aan toe, langzaam beginnen.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dankje voor je reactie, kzie dat je pas kort zwanger bent: Gefeliciteerd!!! :D

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    @ Lady: Damian zit nu al op 150cc water met 5schepjes poeder. En dat 5x per dag en vraagt zelfs vaak om meer. Hij groeit als kool, en dan bedoel ik niet als een mollig kind haha nee integendeel, hij is 60cm en weegt nu 4990 ongeveer. Hij was 2805gr bij geboorte.

Ik ga het er inderdaad even met cb over hebben wat zij vinden, denk dat ik dan toch maar wacht tot 6maandjes. Tot zijn darmen goed ontwikkeld zijn om de hapjes goed te kunnen verteren. Hij heeft niet echt hevige krampen, zo nu en dan even maar t valt gelukkig mee. Poepen doet hij ook prima :D

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    je kindje geeft t indd zelf ook wel aan , als hij nog meer voeding wil en al aan zijn voeding komt (de flessen ) mag je best fruit geven bij 4 maanden ..

en er staat 4 of 6 maanden op misschien omdat t ene grover is dan t andere fruit..

mijn neefje kreeg t ook al heel vroeg omdat ie 'meer' eten wilde ..
    ging en gaat nu nog hartstikke goed ! ,
    't CB wil dat je wacht , althans bij ons (mn neefje ) zaten ze contstant te 'zeuren' dat we moesten wachten ....

maar goed , doen wat je zelf wilt .. :)

x

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja 4maanden zetten ze er vaak op, verkoopt meer als kinderen vroeger ermee beginnen he.
    ik zie onder je banner dat je man/vriend naar afghanistan moet? BAH! mijn broer is er ook geweest en op moment zit een vriend van hem daar nog. Ik hou mn hart elke keer vast als ik weer hoor dat er wat gebeurd is daar. Succes meid, lijkt me echt heel moeilijk, hoe lang moet hij?

Deel Deze Pagina