melk na 12 maanden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Krokus, 2 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Helin is nu 11 maanden. Ze krijgt nog steeds 3 volle flessen friso comfort 2 op een dag.

Wat moet ik haar geven als ze 12 maanden is geweest? Gewoon koe melk of is er ook nog een friso comfort 3?

Groetjes,

Krokus

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Ik denk dat er alleen Friso 3 standaard is :

"De eerste keus groeimelk voor kinderen vanaf 12 maanden.
    Betere balans van voedingsstoffen, zoals ijzer, vitamine D en eiwit, dan in koemelk.
    Geen vanille toegevoegd.
    Bevat de belangrijke voedingsstoffen: DHA/AA, prebiotische vezels en nucleotiden.
    Friso Standaard 3 is geschikt als groeimelk na Friso Standaard 2, Friso Hypo-Allergeen 2, Friso Comfort 2 en Friso Extra 2.
    Naast Friso Standaard 3 is er ook Friso Groeimelk kant en klaar!"

(van de Friso website)

3. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat je je kindje van 1 jaar ook gewone (koe)melk kan geven (of karnemelk ofzo). Maar je mag natuurlijk ook Friso 3 geven..!! Dat zal zeker niet slechter zijn, maar wel duurder ;). En ik weet niet of het echt nodig is voor je kindje.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je mag gewoon over gaan op gewone koemelk, liefst volle. Melk wordt vanaf een jaar bijvoeding en hoeft geen extra vitaminen meer te leveren, buiten de calcium om. Alle andere vitaminen haalt hij uit zijn dagmenu. Het is echt niet nodig om speciale peutermelk te geven als je kindje lekker gevarieerd eet..En 300cc zuivel per dag is voldoende. Hieronder mag je ook boter, kaas, toetjes etc rekenen. Dus je zit al heel snel op 300cc en hoeft dus nog maar weinig melk bij te geven. Meestal is 1 of 2 bekers per dag ruim voldoende...

Is er trouwens een speciale reden waarom je nog steeds comfort geeft? Milan heeft dat ook een hele tijd gedronken ivm spugen, maar tegen de leeftijd van een jaar was hij daar overheen gegroeit....

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    de reden dat ik nog steeds comfort geef is omdat Helin erg snel last had van krampjes. Ik heb met ongeveer 6 maanden geprobeerd om over te gaan op normale friso 2. Maar daar kreeg ze zoveel krampjes van dat ik meteen weer over ben gegaan op comfort voeding.

Zoals ik het lees is het dus gewoon goed als ik koemelk geef. Is dat dan alleen melk of moet ik daar ook nog brinta of bambix in doen?

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik geef trouwens 's morgens opvolgmelk en een uur later een boterham. Dus ik zie de flesvoeding als een volwaardige maaltijd. dat is met gewone melk toch niet?

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar melk is geen volwaardige maaltijd meer, dat is het broodje dat je geeft..Je kunt nu het beste kijken wat je eigen dagindeling is, dus ontbijt, lunch, diner, die dagindeling komt je kindje nu ook volledig toe.. Je hebt geen zuigeling meer, maar een dreumes. Jij als moeder moet nu om gaan switchen van melk als hoofdvoeding, naar melk als bijproduct en dat is best lastig ;) Je kunt met het ontbijt beginnen met een broodje of een bordje pap en dan geen fles vooraf. Heeft je kindje nu echt erge dorst als het uit bed komt, dan kun je mss eerst een klein flesje thee, water of diksap aanbieden en dan daarna het ontbijtje geven...

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hmm ok, nu snap ik het. ik zal es proberen alvast af en toe wat gewone melk op te warmen, misschien vindt ze het wel helemaal niet lekker. :)

9. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hallo, ik heb vandaag gewone melk verwarmd en in de fles gedaan en ze dronk het niet.
    kwartier later een opvolgmelk fles gemaakt en die ging er zo in :(

Moet ik nou dan toch doorgaan met opvolg melk, ook al is ze over de 12 maanden?a

Oh ja, ze drinkt wel kleine pakjes melk, koud, met een rietje. Dat kan ze namelijk al. :confused:

Ik kwam er gisteren achter dat ze door een rietje kon drinken.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dan kun je eventueel ook een gewone beker melk aanbieden en dan met een los rietje? En dan regelmatig oefenen of ze gewoon uit de beker wil drinken. Elk slokje is er 1 en weer een stap vooruit...

En mss vindt ze verse melk wel het lekkerst als het koud is...Mss eens koud aanbieden in de fles?

Deel Deze Pagina