Pepti

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nique, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Hoe snel werkt pepti?? wie heeft er ervaring mee???

We zijn vanmiddag begonnen en zijn benieuwd naar ervaringen

2. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    verkoopmedewerkster meubelzaak
    st jansteen
    Ben benieuw. Wij beginnen morgen ook met voeding voor kma. Maar dan friso allergy care. Maar lees wel even mee.
    Veel succes!

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Bij Merel hadden we binnen 2 dagen effect. Uitslag in haar gezicht was al helemaal verdwenen en de krampjes waren minder. Wij waren er echt heeeeel erg blij mee...... :p

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier friso intensief HA en geen effect... Zijn nu 2 weken bezig :( Arts zei wel dat eczeem een maand de tijd nodig had, maar ik vraag me af of het nog wel weg trekt... :( Waarschijnlijk moeten we dan friso allergy care gaan proberen maar ik vind het zo sneu om weeeeeer te moeten overstappen... Hij had nogal last van krampen van deze voeding.

5. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    hoi nique, ik heb net zijn 1e flesje allergy care gegeven. Hij dronk dit met wat tegenstrubbelen en met een blik van"wat geef jij mij nu? " op. Hij vond het echt niet lekker.
    Hopelijk hebben we wel snel een resultaat. En hoe gaat het bij jullie.
    Hij heeft nog wel honger precies want hij eet z'n vuistje op.

6. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    HI deb1137,

Wij zijn dus gisteren begonnen nadat we HA gaven met Nutriton en Sab simplex. Ze vind het drinken wel lekker maar spuugt nu wel meer logisch want er zit geen Nutriton meer in...

Ze is echter al vanaf vanmorgen wakker met veel huilen en krijsen. Net na de fles van 11:00 uur gaat het iets beter maar nog steeds wakker. Ze hangt nu in de draagzak bij me dit is de enige manier dat ze wil slapen. Als ik zometeen in haar bedje leg gaat ze gelijk huilen als ze wakker wordt. Herken je dit ook of slaapt jullie man lekker...

7. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Op de arm gaat goed, en in de wagen tijdens het wandelen en daarna slaapt hij ook wel even. Maar in bed moet ik hem echt niet leggen. Is hij naar een paar minuten terug wakker. Hij slaapt aleen 's nachts in zijn bedje. In de box vind hij het ook maar heel even goed. Mocht je geen nutriton meer geven? Doe ik dus nog wel in de fles, maar ook niets gevraagt en de ha niets over gezegt.
    Vanochtend heeft hij gewoon weer een aanval gehad.

8. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Net de 3e fles gegeven. Echt een ramp om het binnen te krijgen. Heeft net een uur over z'n fles gedaan en dan zelfs nog niet leeg. Hij heeft ook veel sneller honger, en ik geef dan al meer.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Bij flesvoeding tegen KMA kun je gewoon nutriton blijven toevoegen hoor!

Verder schijnt nutrilon pepti minder goed te smaken dan friso allergy care. Tobe vond de friso ook niet fantastisch, maar dronk het wel direct leeg. Hij had alleen onwijs last van krampen de eerste week.

10. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Pepti nog smeriger? Nou, nick vind dit echt niet te drinken. Momenteel krijgt hij een flesje en deze gaat er wel sneller in, minder nutriton en groooote honger.
    Hopelijk geen meer krampen, want die heeft hij nu net zo erg.

11. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Zo weer een dag verder de avond en nacht zijn goed gegaan. Gisteren hebben we ook genoten van een ontspannen meisje, toen papa thuis kwam was het voor hem een verademing geen huilende kindjes.

Deze ochtend ook ben benieuwd wat de middag zal brengen, als dit maar geen stilte voor de storm is. In ieder geval heeft ze bijna geen kramp meer en dat is erg fijn.

Onze dame drinkt keurig netjes haar flesje leeg en wil soms zelfs meer. Wij bieden haar nu 165ml ze is net 4 kg. De smaak van de melk vindt ze kennelijk lekker ze drinkt zeker niet minder. Wij mogen geen Nutriton meer toevoegen omdat we aan het testen zijn of er ook nog een verborgen reflux is. Dit lijkt niet echt het geval ze geeft keurig netjes een mondje of 2 terug.

Hoe gaat het bij jou????

12. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Gisteravond had ik te snel geroepen, want hij heeft toch nog huilend zijn fles leeggedronken.
    Vanochten heeft hij hem wel leeg gedronken en net ook. Wel kijkt hij nog steeds zo van "moet ik deze nou blijven drinken, ik wil andere melk" (knipoog)
    Hij vind het echt niet lekker. Maar drinkt de laatste 2 flessen wel beter. Gisteren had hij nog steeds honger na zijn fles. (* niet helemaal leeg gedronken) En kwam hij ook vroeger dan anders. De laatste fles doe ik 180cc ipv 165cc.
    Vanochtend heb ik hem ook maar 180cc gegeven toen wel mooi 4 uur volgehouden.
    Daarnet heb ik wel weer gewoon 165cc gegeven. Helemaal leeg gedronken, kijken wat ie nu doet.
    Nu slaapt hij,heeft wel even geduurd. Ook geprobeerd in bed, maar ondertussen ligt hij weer in zijn wagen. Misschien moet hij zijn rust nog vinden. Maar als hij nu al eens wat langer slaapt overdag ben ik ook al blij. Maar ja, hij drinkt nog maar net 24uur deze voeding.
    Tot nu toe heeft hij nog geen aanval gehad. Wel al flink gehuild in zijn bedje net. Ga erdan maar heen want dan heeft hij gelijk last van het zuur (verborgen reflux).
    Hier krijgt hij zantac voor en dikken we in met nutriton. Toch heeft hij hier ook nog wel last van maar kan niet zomaar zantac ophogen. Krijt nu 2x 1,2 ml. Geef dan maar gaviscon erbij na zijn eten als hij echt last krijgt. Ben benieuwd hoe de dag inderdaad verloopt.

13. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Ik moet er wel bij zeggen dat hij tot vanochtend half 6 heeft geslapen. Meestal wordt hij om 3 uur half 4 wakker. Geven dan paar keer zijn tuut en slaapt hij daarna door tot ongeveer 6 uur half zeven. Nu slipe hij dus veel langer, en maar 1x tuutje gegeven. Daarna wakker gemaakt om 7 uur (ivm schema)
    Toeval of niet?

14. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Klinkt goed maar je durft het bijna niet te hopen he?? [-o< [-o< [-o<
    Fijn he even geen geschreeuw van pijn dit geeft jezelf ook meer rust.

Bij ons heeft het ook bijna 24 uur geduurd voordat ze haar rust een beetje kon vinden maar ze slaapt nog steeds in haar eigen bedje al vanaf 12:15 ik durf bijna niet te kijken bang dat ik haar wakker maak.....

Over een half uur mag ze weer drinken, wel moet is zeggen dat ze sinds deze voeding nog geen poepluier heeft gehad. Zou dit ook een bijwerking zijn?????? #-o

15. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Geen idee, wij hebben wel al een poepluier gehad. En die stonk net als die melk. Vies dus. Zo weer een flesje ben benieuwd. Hij heeft wel dus maar weer een half uurtje drie kwartier geslapen. Nog niet echt veel dus.
    Maar we hopen!!!
    Tot later, ik houd je op de hoogte.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ nique: hier heeft Tobe een paar dagen heel veel last van zijn ontlastig gehad. Weinig poep en ook heel hard.

17. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Net een poging gedaan om de fles van half 7 te geven. Dit was al om half 6 omdat hij ontzettende honger had. (net daarvoor kreeg hij toch een aanval). Dus flesje gemaakt.
    Ben nu net klaar (18u35) en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hij drinkt er niet meer van. Hij moet het gewoon niet hebben. Heb amper 100cc binnen gekregen. Met veel tegenzin. Ik merk nog geen verschil dus. Vanmiddag heeft hij een kleine drie kwartier geslapen en vanochtende hetzelfde. Niet echt veel dus. Af en toe wat zeuren dus dat ging nog wel. Je kunt zelf wel niet zo veel doen tussendoor maar ja. Maar dan toch weer een aanval. Dus wat nu.... Is wel al vroeg om te zeggen ik stop ermee lijkt mij, maar hij drinkt het gewoon niet. Ik zie geen verschil met hiervoor. Nu moet ik ook niemand meer bellen van cb of ha. Vanavond komt hij dus wel erg vroeg voor zijn laatste fles, als hij dan wilt drinken.

18. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Deb1137
    Niet stoppen hoor laat hem vanavond zelf komen om de fles als hij dan niet wil drinken dan vannacht nog maar een keer proberen en dan morgenvroeg even bellen met de ha of cb.

Ik heb net de fles van 7 gegeven ze heeft deze keurig opgedronken maar daarna en nu nog steeds huilen/krijsen. Ze heeft kramp gehad maar het is net of ze niet in slaap durft te vallen op de arm lijkt alles goed maar zodra je haar neer legt in haar bedje is het mis.

Misschien ga ik maar eens bellen met een ostheopaat wie weet hebben we er baat bij.

Sterkte vanavond

19. Deb1137

Deb1137 Lid

21 apr 2009
    16
    0
    0
    st jansteen
    Daar zat ik ook al aan te denken, de ostheopaat. Alles is bij hetzelfde, ik dacht dat hij als hij wakker was wel iets rustiger was. Maar kan maar niet goed in slaap komen.
    Probeer het straks gewoon nog maar je zou zo idd terug naar friso extra grijpen. Ik doe dit niet zonder overleg met ha of cb. Even doorbijten.
    Hij is nu net in slaap gevallen. Ben benieuwd.
    Ik ga een poging wagen om mijn strijk weg te werken, want dat probeer ik al drie avonden.
    Hebben jullie 1 kindje of meer? Ik heb hier nog een meisje rond lopen, dus kom momenteel niet aan zo heel veel dingen toe. En ik ben al zo iemand die altijd opgeruimd wil zijn.
    groetjes

20. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    MerleQ julie zijn al 2 weken bezig las ik zijn jullie overgestapt vanweg eczeem of huild(e) hij ook zoveel??? Zielig he om die kleine hummeltjes zo te zien huilen.
    Wij leven eigenlijk al weken langs elkaar nu zit mijn man onze kleine meid te troosten omdat ze niet kan/wil/durft te slapen. Het lijkt wel verlatingsangst zou dit al kunnen bij die kleintjes???
    Mijn man heeft als baby ook veel eczeem gehad nu heeft hij er gelukkig geen last meer van en ook geen allegieen.

Deel Deze Pagina