Wat zijn nou echt dikmakers? Diksap? En papflessen? En wat op brood, zelf doe ik vaak boter maar hoor veel om mij heen dagelijks appelstroop enzo worden ze hier niet vreselijk dik van? Dus kom maar op wat zijn DE dik makers voor een baby/kind..
Danoontjes (Baby)koekjes Pyjamapapjes onder andere.... Het gaat er natuurlijk wel om in welke mate dit gegeven wordt... Al met al: alles waar veel suiker in zit, maar dat zijn niet alleen dikmakers bij baby's, dreumesen, peuters, kleuters etc maar ook voor volwassenen natuurlijk!
Vruchtensappen (!) Veel fruit Snoep natuurlijk Koek(jes) En idd dan ook de mate waarin een kleine het krijgt! Te veel is nooit goed (ook niet van melk bijv.)
Vruchtensap / diksap (volgens mij kan een kind prima gewoon water, melk, slappe thee drinken) Snoep Van die mierezoete babykoekjes Vaak zoet beleg op brood (appelstroop elke dag lijkt me inderdaad ook niet zo goed, maar af en toe wel want het is goed voor het ijzergehalte). Overigens wordt een kind volgens mij niet dik van veel fruit. Demi eet zeker in de zomer heel veel fruit (zij eet verder ook bijna nooit snoep of koekjes want ze vind fruit veel lekkerder) en zij wordt daar absoluut niet dik van. Het is wel heel goed voor vocht binnen krijgen (zij is drinkt niet altijd even goed en dan zijn dingen als meloen enzo goed om toch haar vocht te krijgen).
Ging het vanavond nog over bij Radar op ned1.. niet zozeer over baby's masr kinderen in het algemeen. Wel interessant!
Pindakaas ook wel ; ) En fruit hangt er idd vanaf wat en hoe vaak, maar heb hier ook wel 3 x dgs fruithapjes voorbij zien komen op t forum en daar zitten echt wel veel vruchtensuikers in...
Ik denk niet dt er per definitie dikmakers zijn.. Hangt er meer vanaf in welke mate je alles geefr... Alles waar TE voor staat is niet goed maar je kan best eens een koekje geven, diksap of appelstroop Maar niet te vaak
Dit dus... een gezond leefpatroon is gevarieerd en bevat diverse producten. Vetten en suikers heb je gewoon nodig, idem je kindje.. Appelstroop bevat suikers,maar ook veel ijzer. Pindakaas bevat goede vetten en bouwstoffen ondanks de calorieën Ju's orange bevat ook veel calorieën maar ook veel vit c (vers geperst) En zo kan ik nog wel even doorgaan. En soms is iets gewoon voor het lekker, kindjes zijn net mensen
hier een dikke baby die tot nu toe niks anders krijgt dan fruit, groente, aardappel en melk! ... geen pap, geen koekjes etc. ... volgens mij komen baby's in het begin toch vooral aan van de melk...
Teveel en/of ongezonde voeding. Teveel flesvoeding maakt dik bijvoorbeeld. Ongezonde voeding zoals 'lege' witte koolhydraten (ipv volkoren brood, soepstengels en pasta), erg veel onnodige suikers (pyamapap, kinderkoekjes, kindertoetjes, snoepjes) en kunstmatige transvetten (koekjes, gebak en frituur). Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat een kindje te dik wordt van teveel vers fruit, appelstroop op brood of slap aangelengde diksap als het verder gewoon gezond eet.
Babies zijn zeer zelden te dik... ze kunnen zwaar zijn maar te dik is een term die eigenlijk pas gebruikt wordt vanaf 2 jaar. Te dik wordt je als je niet gezond genoeg eet en weinig beweegt. De nadruk leggen op zeer gezonde voeding is niet juist. Gevarieerd eten en wijs omgaan met minder gezonde en ongezonde producten en vooral met plezier bewegen, elke dag weer. Van gewoon eten word je niet dik.
Heel veel mensen weten volgens mij niet eens meer wat gewoon eten is! Laatst las ik hier weer iets van iemand die zijn kind bij het ontbijt Taksi gaf... En al die zoete babytroep wordt verkocht als gezond, zonder zout en toegevoegde vitamine en weet ik het wat. Je moet tegenwoordig onderhand hogere wiskunde gestudeerd hebben om door al die marketing nog te zien wat nu goede voeding is. Overigens geloof ik ook niet dat je van vers fruit dik wordt, ondanks de fruitsuikers. Het geniepige van fruit is dat het verwerkt is tot potjes en drankjes die je achteloos naar binnen werkt onder het mom van 'gezond'. Dat moet je dus niet doen.
klopt, weet niet meer welk programma het was maar als je elke dag zo'n flesje "fruit" dronk dan kwam je op jaarbasis 6 kilo aan.
diabeten moeten bv ook oppassen met oa druiven omdat daar veel suiker in zit. van teveel fruit kun je dus zeker wel dik worden!
Mijn vader is diabeet en moet ook rekening houden met bananen (en druiven) De bananen is volgens mij vanwege de koolhydraten (je lichaam schijnt een teveel aan koolhydraten om te zetten tot suikers ) Met druiven en mandarijnen moet ik mijn kinderen wel remmen want anders eten ze daar wel teveel van. Mijn zoon kan (als we het toelaten) een hele tros druiven naar binnen werken en mijn dochter eet zo 6 mandarijnen op als het aan haar ligt. Maar als ik dan soms de reclame zie dat er in zo'n drankje wel 1 aardbeien, 2 bananen, 3 sinasappels en nog meer fruit in zit verwerkt dan vind ik het gewoon jammer van al dat fruit (eet het liever zo op en dan werk je dat echt niet in 1 keer weg)
Over die reclames etc gaat het over in radar: Radar: ma 25 feb 2013, 20:30 - Uitzending Gemist Veel ouders/mensen weten inderdaad niet goed wat gezond is en wat niet...