nog geen cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lammetje, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    hoi hoi ik geef al bijna 5 maanden borstvoeding de laatste maand nog maar 3 keer per dag s nachts niet en nog geen cyclus te bekennen ik wil heel graag zwanger worden maar met temperaturen al 2 maandn nog geen sprong te bekennen wat moet ik doen

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo, Na het weekend ga ik je mail uitgebreid beantwoorden. Ga nu even weg.

Ilse

3. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Is goed fijn weekend geniet er maar van!
    Zal mijn voedingsschema even bij voegen vorr de duidelijkheid:

7 uur borstvoeding
    10.00 fruit
    12.30 borstvoeding
    16.30 borstvoeding
    17.30 warme hap
    19.00 flesvoeding en slapie doen

een voeding laten vervallen voeld niet goed geniet nog zovan mijn meisje aan de borst heb het gister een keer geprobeerd maar de dag voelde gewoon niet af raar he
    zou zo graag tips willen hebben maar weet eigenlijk wel dat de beste tip geduld zal zijn...helaas

groetjes lammetje

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Lammetje,

Je antwoord eigenlijk zelf al wel..... geduld.
    Er is helaas weinig te zeggen over wanneer de cyclus weer begint. Dat heeft te maken met de balans van jouw hormomen.

Wanneer het prolactine gehalte laag genoeg wordt dan ga je weer menstrueren. Dat varieert heel erg. Bij sommige vrouwen start het al na enkele weken of maanden. Bij andere blijft de menstruatie (zelf met nog maar enkele voedingen) nog weg tot 1 jaar of soms nog langer.

Blijf gewoon "proberen". Als je nog zo geniet van het voeden zou ik niet daarom afbouwen. Er is niet gezegd dat je met 1 voeding minder ineens wel menstrueert.

Als je nu straks wel zwanger bent, dan is dat overigens geen reden om direct te stoppen met voeden. Je kunt doorvoeden tijdens je zwangerschap. Geen probleem.

Soms, als je er niet te erg mee bezig bent, "lukt" het vaak ineens wel.

Niet makkelijk overigens om met een doortikkende klok niet op de tijd te letten.....

Succes

Ilse

5. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    bedankt voor je berichtje!
    Ja ik zit zo te dubben over die 3e voeding als ik voed denk ik vaak ik wil het niet missen en als ik temp word ik zo geprikkeld dat ik denk die laatste gaat eraf..
    Maar net wat jij zeg dat hoef nog niks te zeggen of ik dan ag menstrueren als ik het zeker wist zou ik het mischien proberen.
    Als ik hem laat vervallen en wacht tot een menstruatie komt zou ik als ik dan weer zwanger word hem weer op kunnen pakken of is stoppen met een voeding ook zo dat het reuze moeilijk word om van die voeding weer wat te maken?

6. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Dat hangt heel erg van je productie af.
    Als je zwanger wordt dan neemt je melkproductie wat af. Dus echt een voeding extra opbouwen zal niet lukken. Ook hebben sommige moeders last van erg pijnlijke tepels (alsof ze acute spruw hebben zeg maar) dat maakt het voeden dan niet echt leuk. Afwachten dus hoe het bij jou zal lopen.

Ik kan je helaas niet helpen bij jou beslissing. Het is niet te zeggen wat wijsheid is. Het afbouwen van 1 voeding is geen garantie voor het gaan krijgen van een cyclus.

Met de pauze's tussen de voedingen die jij beschrijft zou het theoretisch niet lang meer hoeven duren.

Succes,

Ilse

7. lammetje

lammetje Fanatiek lid

14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    elst
    Bedankt ilse voor je woorden dat laatste zinnetje gaf me weer dat beetje hoop dat ik nodig had !

groetjes lammetje

Deel Deze Pagina