Hoi ik ben nog niet bevallen, maar wil heel graag bv geven. Nu weet ik dat het eigenlijk niet verstandig is om voor de 6 weken een fles met bv te geven. Maar nu weet ik dat er in december een etentje aankomt, waar ik bij "moet" zijn. Is er ook een andere optie dan een fles? Spuitje bijv. Of is het teveel melk voor een baby om het in een spuitje te doen en komt hij dan niet aan z'n zuigbehoefte? Ik denk dat ik hoogstens 4 uurtjes weg ben. Mijn idee was aanleggen net voor ik ga. Mijn man tussendoor spuitje o.i.d. geven en dan z.s.m. als ik terug ben weer aanleggen (eventueel kolven tussendoor in restaurant om er niet te lang tussen te laten). Of kan ik me er beter bij neerleggen dat ik gewoon thuis zal moeten blijven? Misschien even handig om te vermelden. Ik ben nu 34 weken zwanger maar zal vermoedelijk rond de 37/38 weken gaan bevallen.
Hoi, Wanneer borstvoeding prima gaat kun je vanaf 4 weken een flesje gaan geven hoor. In principe moet het dus kunnen. Kijk op dat moment vooral wat mogelijk is: is het op een tijdstip dat je kindje jou heel erg nodig blijkt te hebben, dan kun je nog overwegen om een deel te gaan en niet het hele etentje, of alsnog niet... Op dat moment beslissen! Een baby laat zich nu eenmaal niet plannen! Succes, mooie bevalling!