melk niet goed meer?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moniek1979, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    als ik heb gekolft krijg ik niet meer dan 50 a 60 ml. ik moet dus meerdere keren kolven. na het kolven doe ik de melk direct in de koelkast, maar een dag later lijkt het wel of de melk niet meer goed is!
    bovenin is het dik en onderin net water. ook lijkt het wel of het is gaan schiften,,,,
    is dit normaal en kan ik het gewoon schudden, of is de melk dan echt niet goed meer?

2. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Dat is normaal hoor Moniek, na een tijdje in de koelkast drijven de vetten naar boven en blijven 'drijven' op het vocht in de melk. Het is niet geschift hoor!
    Tenzij je de koelkast hoger dan 7 graden hebt staan, maar dat lijkt me niet het geval toch :) ?

Je krijgt het weer door elkaar door rustig met het flesje te draaien/zwenken. Je zult dan zien dat het weer mooie witte melk wordt.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel normaal hoor. En eigenlijk heel goed ook, je ziet dan dat er vet in de melk zit en dit heeft je kindje heel erg hard nodig.
    Inderdaad zachtjes zwenken/draaien tussen de handpalmen, het vet lost dan weer langzaam op in de melk.

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik vind dat altijd zo'n prachtig gezicht die dikke vetlaag op de voeding! :D

Deel Deze Pagina