Sinds gister zijn we gestart met nutriton, een klein beetje (half schepje) Door zijn fles (100 ml) Maar nou heeft hij sinds vandaag dus krampen Ook veel vaker ontlasting dan normaal. Hoelang duurt dat wennen? Vind het echt sneu, hij heeft het omdat de voeding soms te snel gaat, hij veel lucht binnen krijgt en voeding uit zijn mond loopt tijdens het slikken.
Ik vroeg net toevallig bij prematuur of je de pure vorm gebruikt. Probeer die liever dan de Nutriton. Veel baby's kunnen daar niet tegen! Van het merk Tammi.
V. Reageerde ook heftig in het begin: ze had met elke voeding ontlasting en dun ook. Was er na een paar dagen zo zat van dat ik uit wanhoop weer stopte. Maar toen kwam alles weer omhoog en daar had ze ook last van. Na 1,5 dag toch weer gestart. Een week na de eerste keer starten was ze er zomgoed als aan gewend. Toen afgelopen week weer gaan afbouwen, was slecht plan... Reflux terug en erger dan ooit (ze krijgt hier zantac voor maar we mogen niet ophogen en ze is er dus een beetje uitgegroeid, de dosering). Nu nutriton weer opgehoogd, het max per fles zelfs (2,5 schepjes op 120 en 3 op 150). Ze moet er weer even aan wennen merk ik maar dit liever dan de reflux. Kortom: hou even vol!!! Switch niet te snel van voeding, geef het niet te snel op want te vaak veranderen word je baby ook onrustig van. Ik heb idd wel begrepen dat de pure vorm minder krampjes geeft, maar ik zou dan snel overstappen en dat echt even 2 weken de tijd geven om te wennen. Succes
Hij heeft geen reflux gelukkig, het is puur voor het drinken zelf. Als het iets dikker is, is het voor hem makkelijker weg te krijgen.
Nee niet geprobeerd Hij krijgt het nu met difrax fles met de standaard speen die erbij zit. Hiermee heeft hij in het zh leren drinken
Misschien dan toch een andere fles proberen? Dr brown bijvoorbeeld? Daar drinken ze niet zo snel uit, en krijgen ook geen lucht binnen. Anders toch naar de natuurwinkel voor pure johannesbroodpitmeel.
Ik heb pure jbpm gebruikt want hier gaf Nutriton of kruitvat ook mega erge kramp! En dr Brown flessen
Oke zal morgen zo'n andere fles halen.. Dat zou inderdaad al wat lucht schelen, wat voor speen moet ik hebben erbij voor de jbpm? Een 1-2-3 speen of gewoon een m?
Ik zou geen JBPM geven als hij geen reflux heeft. Ik zou eerst opzoek gaan naar een fles waarmee het drinken beter gaat, zoals inderdaad de dr. Brown fles of misschien een fles met een brede hals. Mijn dochter knoeide veel meer met een smalle fles (denk ivm borst gewend). De avent natural flessen met newborn speen ging hier perfect
Hier de smalle hals flessen van dr Brown, brede ook gehad maar dat ging niet! Ik zou gewoon de fase 1 speen doen en kijken of het daarmee beter gaat! En dan kun je altijd nog indikken. Er is ook een prematurenspeen voor als het nog te snel gaat, maar prenatal en etos bv verkopen die niet, bol.com wel!
Nou moet ik zeggen dat ik indikte omdat ze wel spuugde, maar ze kreeg overal kramp van dus toen zijn we een tijd gestopt. Sinds deze week weer gestart omdat ze ineens weer erg last heeft van (verborgen) reflux. Ze drinkt er ook rustiger van, dat wel!
Zal straks dr brown fles halen, Gisteravond gestopt met jbpm.. vind dit gewoon zielig dat hij zo last heeft.
Nee, dan liever klooien met de fles Hij is normaal een voorbeeldige baby,huilt alleen bij honger. Dat is nu wel ff anders.
Wij gebruiken ook pure jbpm van Tammi en Dr Brown fles (de brede versie). Van nutriton begon ons zoontje echt meteen te gillen na de fles en dat is niks voor hem. Met de pure versie geen last meer en iets dikkere ontlasting.