Wanneer zijn jullie weer met de pil begonnen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ons gezinnetje is compleet ;)
    Nu ook maar de pil in huis gehaald, manlief is nog aan het nadenk over een eventuele "knip" tot die tijd denk ik dat ik de pil ga slikken.
    De cerazette ivm het geven van de borstvoeding....wanneer zijn jullie hiermee begonnen?

Pffppf zie er wel een beetje tegenop wat het voor effect gaat hebben op mezelf en mijn lichaam, ik heb de pil niet meer geslikt sinds dat we voor een 1e kindje gingen. Nu zo 4 jaar al geen pil meer geslikt....

Graag advies en ervaringen :)

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een koperspiraal laten plaatsen toen T ruim 1 jaar oud was. IJs en weder dienende gaat ie er over een paar maanden weer uit.

Als ons gezin compleet is dan zal ik denk ik weer kiezen voor een spiraal, misschien dan wel een mirena. Maar liefst zo min mogelijk hormonen. Ik wil nooit meer aan de pil omdat ik daar veel last van heb gehad: stemmingswisselingen, lager libido ...

Spiraal geen optie voor je?

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ben met de cerazette begonnen toen de kleine 3 weken was, heb er niet echt last van gehad, ja t bloedverlies werd weer iets meer, verder niet

4. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Tuurlijk is het een optie, maar heb er geen prettige dingen over gehoord waardoor ik er een beetje wantrouwig over ben :)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aha ... hier alleen maar positieve verhalen in omgeving, zeker over de mirena (geen ongesteldheid meer).

Ik heb een koperspiraal laten plaatsen. Het plaatsen vond ik alles behalve een pretje, maar goed, even op je tanden bijten en het is voorbij. Daarna ongeveer 1-2 weken wat last gehad van mn onderbuik (beetje ongi achtig gevoel). Ik vond met name het psychisch vervelend: er zit iets onnatuurlijks in me. Maar goed, met hormonen zit er ook iets onnatuurlijks in je alleen is dat niet tastbaar. Nu, zo'n 6 weken later, eigenlijk nergens meer last van. Ben net voor het eerst weer ongesteld geworden en het valt me mee. Met een koperspiraal kan dat wat heftiger zijn namelijk.

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.507
    14.008
    113
    Vrouw
    Hier na 6 weken aan de cerazette gegaan, bevalt tot nu toe prima. Had voor mn zwangerschap de microgynon 30 en ook nooit ergens last van.

Is er een reden dat je man nog moet nadenken over een vasectomie? Willen jullie evt nog een kindje of is hij bang voor de ingreep? De ingreep klinkt vaak enger dan dat het is, ik assisteer er bij ons op het werk wekelijks bij, het enige wat even pijn doet is de verdoving (plaatselijk) en evt na de ingreep een blauwe plek in de balzak.

7. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik ben 6 weken na m'n bevalling met de cerazette begonnen. Eigenlijk bevalt hij me best goed, niet al te veel last (meer) van m'n hormonen gelukkig! Maar omdat ik toch wat meer gemak wilde (niet meer iedere keer aan die pil hoeven denken;)) ben ik vorige week voor een mirena naar de huisarts gegaan. Helaas heeft ze (een invalster) 2 pogingen nodig gehad om 'm te plaatsen en bij de 2e poging ging ik dus van m'n stokje;)..... Toen ik bijkwam besloot ik spontaan dat ik voorlopig dus maar lekker door blijf gaan met de cerazette, ik zag het niet echt zitten om weer out te gaan namelijk.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    ik ben na 6 weken begonnen met de cerazette. Ik zag ook op tegen de bijwerkingen, maar ik had me bedacht dat ik gewoon ieder moment kon stoppen als het me niet zou bevallen... en tot op heden bevalt het goed.

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Vorige keer na 6 weken begonnen met Cerazette. Dit keer weer zo, doosje ligt al klaar voor binnen een paar weken.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben nooit meer aan de pil gegaan. Heerlijk! Voel me echt stukken gezonder!
    Wij hebben de eerste tijd LAM gedaan, daarna gecombineerd met onze versie van NFP. Bevalt al jaren erg goed. Ik ken mijn lichaam veel beter, wat ook meer zelfvertrouwen geeft.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ben rond 4 weken na de bevalling begonnen met deze pil....ik vindt m niet top maar heb geen andere keuze....

Wel ben ik nog altijd niet ongi geweest maar dat komt gewoon door de bv!

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben na 2 weken met Cerazette begonnen. De eerste tijd ging het goed, maar na een paar maanden was ik continu licht aan het vloeien. Naast dat ik er helemaal gek van werd, zei de huisarts dat het kon komen door een onregelmatig baarmoederslijmvlies. Volgens haar onschuldig maar ik vond dat toch verre van prettig klinken. Ik ben dus gestopt en sindsdien gebruiken we rubbers. Ook niet ideaal maar beter dan elke dag bloedverlies. Nu is mijn gewone cyclus weer op gang gekomen.

Deel Deze Pagina