Hallo, Mijn zoontje heb ik een jaar borstvoeding gegeven, nu bijna 6 maanden geleden. Controleerde regelmatig of er nog melk uitkwam en weet dat dit heel normaal is. Alleen zijn het nu hele witte druppeltjes vermengd met wat helder vocht en ik weet dat melk zoet is, maar dit zuur/zout (toch maar even gecontroleerd) en het komt er nog steeds uit bij aanraking. Wordt de melk idd zuur bij afbouwen of is dit afscheiding en kan ik het best naar de HA? Vraag me af of dit de reden is waarom mijn zoon opeens niet meer wilde drinken aan de borst. Ik heb overigens een abces gehad na een borstontsteking twee weken na de bevalling die operatief verwijderd is. Heb daarna geen problemen meer gehad, wel blijven voeden met tepelhoedje. Groetjes Daniƫlla
Hoi, Ik kan mij voorstellen dat je even zeker wilt weten of dit normaal is. Zeker als je blijft kijken of je nog melk hebt is het normaal dat je melk blijft houden.Je blijft natuurlijk een beetje vragen, dus er blijft een beetje komen. De melk wordt niet zuur tijdens het afbouwen. Het kan zijn dat je wat "voormelk"gezien hebt. Deze is een beetje doorzichtig en wordt wel eens waterig genoemd. Als je stopt met kijken of je nog melk hebt zal de melkproductie vanzelf helemaal stoppen. Eventueel kun je saliethee drinken, dat helpt ook je productie te remmen.(niet zwanger zijn tijdens het drinken van saliethee) Groeten Rieneke