Melkproductie bijna gestopt na ziek-zijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kuipersl, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Hoi Rieneke,

Mijn dochter is nu 5 maanden en ik heb haar tot begin deze week altijd probleemloos zelf gevoed en gekolfd.
    Normaal gesproken drinkt ze nu zo'n 160 ml per keer. Dit kolfde ik ook op het werk, dus 3 x 160 ml.

Maandag ben ik ziek naar huis gegaan. Na 2 dagen in bed, echt ziek, en dus niet in staat te voeden ben ik weer opgeknapt. Alleen, ik heb niet voldoende voeding meer. Ik kolf gemiddeld nu voor beide borsten ongeveer 40ml, mijn dochter begint tijdens het drinken enorm hard te huilen....
    Ik heb nog voldoende voeding in de vriezer om haar een aantal dagen te voeden, maar wat moet ik doen als dit zo blijft??

Groetjes,

Liesbeth

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi,

oe buikgriep vermoed ik, heftig. Gelukkig ben je weer opgeknapt!
    Wat helpt bij een gekelderde productie is goed voor jezelf zorgen, lekker slapen, goed eten, drinken naar behoefte en iets vaker aanleggen/ kolven dan normaal. Meestal is je productie na een dag of 2 dan weer op peil. Dus iedere 2 uur even aanleggen of kolven, even hard werken, maar dan is het gewoon weer ok.

Sterkte he
    Kirsten

Deel Deze Pagina