Even een discussie met mijn mannetje. Hoe spreek je het uit: Melk of melluk Elf of elluf Ik zeg melk en mijn man zegt melluk hij zit mij op mijn uitspraak belachelijk te maken... En ik hem natuurlijk
@Mime: ja ik ben van zuid holland en hij is inderdaad brabander We wonen nu in Brabant. Het kwam ter sprake omdat we onze dochter het woord aan moeten leren. Ik wil (natuurlijk) dat ze MELK zegt en niet melluk. Maar daar zijn de meningen hier thuis over verdeeld.
lol....ik kom zelf uit het westen van het land en daar zeggen ze ook idd Melluk...en elluf...ik ken het ook niet anders Mijn mannetje is van limburg en die zegt melk en elf.. Ik zeg het volgens mij om en om....weet het eigenlijk niet eens Ik persoonlijk vind het allebei niet erg, zolang onze dochter maar niet het groningse accent gaat overnemen waar we nu wonen
ik zeg (denk ik) mellik... ??? en elluf??? melk en elf hoort het natuurlijk gewoon te zijn.. maarja t ligt eraan waar je kindje opgroeid he, hoe ze het gaat uitspreken..
Maar is idd wel leuk die verschillende uitspraken haha. Wij zitten mekaar ook elke keer uit te lachen en uit te dagen hoor Vind sommige limburgse woordjes wel leuk...en zo zeg ik ook wel weer eens wat en dan moet mijn man weer lachen.. En als een limburger >>>Kolere zegt....ja dan lig ik ook wel vlak
mijn vriend moest ook erg lachen om mijn limburgse woorden.. stal (inplaats van schuur) sjattepoemel vot haha tuutje (plastic zak).. zijn er echt nog 100den
hehehe, is juist leuk die verschillende dingentjes...en ja, die ken ik ook ja stal..moest ik ook wel ff aan wennen en>>>> Enne? hahaha, echt grappig hoor
Wat hier wel een regelmatig een discussie oplevert: Op 't aanrecht/op de keuken Ik zeg dat de sleutels op 't aanrecht liggen hij zegt dat ze op de keuken liggen. Vind ik zo stom! Je zegt toch ook niet dat je tas op de eetkamer ligt ipv op de eettafel? Achja, houd de spanning er in
dat klinkt idd dom OP de keuken Ik zeg MELK EN ELF MELLUK is voor mensen uit Den Haag ofzo LOL!! Ik woon trouwens in brabant maar ben op mijn 11e verhuist vanuit Spijkenisse..
Ik spreek volgens mij echt puur ABN, dus melk en elf. Heb overigens meer moeite met ooto (ipv auto) en zeuven (ipv zeven); gek word ik ervan, zeker nu mijn man daar ook ineens mee begint. GRRRR!