Melk ontdooien; vanaf wanneer telt 24 uur?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bloesem, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Hoi, hoe strikt nemen jullie het bewaar advies van 24 uur van afgekolfde melk wat uit de vriezer komt? Gaan jullie pas 24 uur tellen als de melk geheel ontdooid is? (dat duurt hier namelijk altijd een hele tijd). Of rekenen jullie het direct vanaf dat jullie het in de koelkast zetten. Ik vind het dan namelijk maar zo kort houdbaar eigenlijk.
    Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goeie vraag! Vroeg me dat ook al af.

Ik zet m de avond van te voren in de koelkast en dan gebruik ik m tot max de volgende avond. Dus 24u vanaf in de koelkast zetten. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het dan nog best wat langer kan...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik tel zelf 24 uur vanaf het in de koelkast zetten en dus het uit de vriezer halen.

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik deed ook altijd vanaf het uit de vriezer halen. Ik vond melk uit de vriezer sowieso wat sneller zuur worden dus heb daar eigenlijk nooit mee uitgeprobeerd.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik me nog bedacht ;)! Juist door die korte houdbaarheid na het invriezen vond ik het fijner om te kijken wanneer ik het weer nodig had, om dus zo zo min mogelijk in te hoeven vriezen. Verse melk blijft namelijk veel langer goed in de koelkast!

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik tel altijd af wanneer het half ontdooit is

7. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden. Dan ga ik inderdaad niet veel langer als 24 uur telllen vanaf dat het uit de vriezer komt.
    Gr. Bloesem.

8. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik tel vanaf dat het ongeveer ontdooid is. Dus s'avonds uit de vriezer dan is het de volgende ochtend nog niet eens echt ontdooid maar dan tel ik vanaf dan 24 uur. Dus de volgende dag ongeveer de ochtend voeding. Ik ruik er altijd aan en proef het ook zodat ik zeker weet dat het niet ranzig is (nog nooit gebeurd eerlijk gezegd).
    Maar eigenlijk gebeurd dit zelden want de melk gaat wel eerder op!

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Ik vroeg het me ook af.
    Voor de zekerheid neem ik ook 24 uur vanaf uit vriezer halen.
    Probeer zo min mogelijk uit de vriezer te geven, bergreep van lactatiekundige dat melk uit de koelkast voorkeur heeft op ingevroren melk.
    Laat daarom soms mijn vriend melk uit de koelkast geven zodat ik kolf en we weer 'versere'melk in de koelkast hebben.
    Vriend ook gelijk blij dat hij voeding kan geven: 2 vliegen in 1 klap!

10. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Zo doe ik het ook, het ontdooit zo langzaam in de koelkast... ook hier nog nooit misgegaan (maar meestal gaat het ook wel eerder op, want ik weet wel ongeveer wat ik nodig heb).
    Ook ik vries eigenlijk maar 1x per week in, als er 4 dagen tussen mijn werkdagen zit. De andere dagen gebruik ik 'verse' melk.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wat verstaan jullie onder verse melk?
    Gekolfde melk wat jullie vervolgens bewaren in de koelkast?

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Verse melk is idd melk die je gekolfd hebt en dan in de koelkast zet.
    Melk die ingevroren is geweest noem ik geen verse melk meer ;).
    (Net als bijv groente dat in gevroren geweest is :p das ook niet meer vers)

Deel Deze Pagina