steken in de borsten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Madelon84, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

mijn zoontje heeft spruw. daarvoor hebben we nu een middeltje wat we in zn mondje moeten doen.
    ik ontdekte het doordat hij een wit tongetje had en ik steken in de borst.
    nu zegt mijn huisarts dat de steken normaal zijn en niet van de spruw komen?!
    ik heb van hem ook geen medicijn ervoor gekregen wat ik erg raar vind want je leest overal dat moeder en kind beiden behandeld moeten worden.
    ik heb de steken ook pas een tijdje, en ze zijn erg pijnlijk, dit is toch niet normaal? of hebben jullie dat ook?
    denk er nu aan de huisarts morgen te bellen dat ik ook een middel wil..

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Gewoon hetzelfde gebruiken als je zoontje, tepels insmeren ermee.
    Ik heb meerdere keren spruw gehad, de eerste keer werd ook gezegd dat het GEEN spruw zou zijn. Nou het begon met steken, maar die waren na een tijdje echt bijna niet meer uit te houden. Hoorde er zogenaamd ook bij.
    Later zichtbaar spruw gehad (tongetje van jayro) en ik had precies diezelfde pijn. Was dus echt wel door de spruw!

En al zou je geen spruw hebben, je moet jezelf inderdaad altijd ook behandelen, anders blijven jullie elkaar aansteken.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je voor je zoontje Daktarin orale gel gekregen? Die kun je beter niet op je tepels gebruiken want dan worden ze helemaal week. En dat komt de pijn niet ten goede. Bij de drogist kun je Daktarin creme kopen die je wel voor je tepels kunt gebruiken. Er zit dezelfde hoeveelheid werkzame stof in maar trekt beter in... Na elke voeding smeren...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Maakt dat niet uit als de baby daar dan een restje van zou binnen krijgen? Ik zit nu in hetzelfde schuitje (en heb trouwens ook die steken) en smeer alles gewoon in met diezelfde orale Daktarin. Wordt alleen inderdaad een plakkerige, weke boel daardoor, maar aangezien hij nog heel veel gevoed wordt, was ik bang dat die gewone creme soms nog niet goed genoeg ingetrokken zou zijn voor ik hem weer ga voeden.
    Hoe lang duurde het bij jullie voor het weg was? Ik ben nu 3 dagen met Daktarin bezig. Wat een gepruts bij een baby. Zal blij zijn als het over is.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Een restje maakt niet zoveel uit, bij mij merkte ik binnen 2 dagen fikse verbetering en het was pas helemaal weg na 14 dagen dacht ik...

6. Madelon84

hey meiden bedankt voor jullie reacties.
    ik ga straks bij de drogist die daktarincreme halen, wist niet dat dat zonder recept kon!
    ik heb een suspensie gekregen voor mijn zoontje; Nystatine. hiervan moet ik 4x per dag 1ml met een soort van pipetje in zn wangholtes doen. echt een heel gedoe, want hij spuugt gelijk de helft uit!
    wat hadden jullie voor echte klachten? en vooral bij de baby? hij heeft alleen een wit tongetje en ik steken in de borst.
    het is zo'n gedoe zo met de voedingen. ik gebruik ook nog een spulletje tegen de krampjes wat voor iedere voeding gegeven moet worden en dan ook nog die vitamine k en d sochtends. haha gewoon ff aanleggen is er niet bij *zucht*
    (na ja, gaat vast allemaal een keer over)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, ik word dus ook gek van dat geklooi met vitamines, infacol tegen krampjes en nu nog Daktarin tegen de spruw (had ik nog van mijn dochtertje toen die spruw had, dus die heb ik eerst gebruikt). Die Daktarin is alleen bijna op en nu hebben we ook Nystatine van de huisarts gekregen.
    Hier merkte ik het, omdat het voeden opeens pijn ging doen en ik daarna nog een branderig gevoel hield. Hij heeft ook een wit tongetje, ook 2 uur na een voeding.
    Ik smeer nu ook sinds vandaag dus maar gewone zalf i.p.v. die kleverige Daktarin, dat voelt al beter aan.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Madelon: Wat je zou kunnen doen (dat deed ik ook) is de totale hoeveelheid verdelen over het aantal voedingen dat je geeft. Ik had ongeveer 8 voedingen dus ik deed steeds 0,5ml. Dat is voor je baby beter te behappen en het schijnt beter te werken.

@Jo79: Je moet de daktarincreme ook heel dun smeren, zodat je eigenlijk niet meer ziet dat er iets op je tepel zit. Het mag wel glimmen, maar de zalf zelf mag je niet meer zien. Als je dat meteen na de voeding doet is het ingetrokken bij de volgende voeding. En zelfs als ze eerder komt kan het geen kwaad als ze wat binnenkrijgt, maar als je het zelf prettiger vind kun je je tepels even afvegen met een tissue...

Ik had ook het gevoel een volledige apotheek te hebben staan... :D Hetzelfde als bij jouw, infacol, nystatine, vit D en vit K... Arme kind zat al vol van alle druppeltje en moest dan nog eten... ;)

9. Madelon84

dit heb ik dus ook gelezen.. in de beschrijving staat het niet, maar ik doe het na de voeding, doen jullie dit ook?
    bij mij doet het voeden niet zeer, hoewel mijn tepels steeds gevoeliger worden, vooral bij aanhappen. ze zijn ook veel roder dan normaal en er zit een glansje op de tepelhof en iets erom heen. na het voeden branden/prikken ze ook iets..
    mijn huisarts vond niets raars aan mijn tepels maar hallo, ik weet toch wel wat ik voel en dat ze er altijd anders uitzagen dan nu;)
    nou ik heb nu de daktarincreme gehaald en al een keer opgesmeerd. ik hoop zo dat we er snel vanaf zijn!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd na de voeding, zodat het goed ingetrokken is als je de volgende voeding geeft... Dat branderige/prikken had ik ook, zo ben ik erachter gekomen dat het spruw was, bij Jitte was toen nog niks te zien. Gelukkig hoefde ik niet eens te komen van de HA, alles kon zia de telefoon... :D

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik had ook Nystatine en dat gebruikte ik voor ons allebei. (Mocht ook gewoon van arts hoor, niet zomaar zelf gedaan haha)
    Wat hier goed werkte was helemaal aan het eind van de voeding mijn tepels wat bedruppelen en dan mijn zoontje nog even eraan laten sabbelen en tot slot nog even goed op mijn tepels en dat in laten drogen. Zo kreeg hij het tenminste ook goed in zn hele mondje en spuugde hij het niet uit. En die keer dat je hem het eraf laat sabbelen gewoon beetje opletten hoeveel dat is.
    Dit deed ik de laatste kuur en vanaf die kuur hebben we het nooit meer gehad gelukkig.

Deel Deze Pagina