Afgeplatte tepel

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jcktje, May 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jcktje

Jcktje Niet meer actief

Onze dochter is nu 3 weken oud, en op zich gaat de borstvoeding heel erg goed.
    Ze drinkt heel goed en groeit als kool.

Alleen heb ik altijd een erg afgeplatte tepel met een witte streep erover als ze klaar is met drinken. Het voelt alsof mijn tepel wordt afgeklemd in haar mondje. Na het drinken zorgt dit nog even voor een branderig gevoel.

We hebben goed geoefend op de grote hap, en ik heb het idee dat ze dat wel goed genoeg doet.

Heb je een idee wat dit kan zijn? Hopelijk heb je wat goede tips voor ons!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het nu?
    Het kan zijn dat het in het mondje gebeurt: afgeplat wil toch zeggen ergens klem...grote hap is dan het advies. Probeer of je kindje een grotere hap neemt en houdt in de rugby houding?
    Anders iemand mee laten kijken!

3. Jcktje

Jcktje Niet meer actief

Inmiddels heb ik een lactatiekundige laten meekijken. Wat blijkt..mijn dochtertje neemt op zich wel een goede grote hap, maar laat de tepel daarna iets afglijden zodat ze alleen de tepel nog vastheeft.
    Ik heb diverse tips gekregen, en zijn nu druk aan het oefenen. Langzaam lijkt het iets beter te gaan, maar soms krijg ik haar gewoon niet goed aangehapt.

Heb jij misschien nog tips die ik ook kan proberen??

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Biological nursing werkt vaak goed bij deze kindjes. Dan hebben ze meer regie in eigen hand. Doet het ook pijn bij het aanleggen? Let dan heel goed op jouw houding en analyseer wat je doet: soms houd je onwillekeurig je ellebogen hoger, of meer gespannen, of je buigt naar voren toe. Kleine verschillen kunnen veroorzaken dat je kindje de tepel laat afglijden.
    Kijk ook of vacuüm goed sluit: evt. ondersteunen bij aanzuigen door vinger onder kin of langs wangen te houden.

Share This Page