Ben vanochtend met de jongste naar het cb geweest. Daar kreeg ik te horen dat de richtlijnen zijn veranderd mbt bijvoeding en hij adviseerde me te starten met bijvoeding, in eerste instantie kleine beetjes fruit. Nu had ik voor mezelf dit keer besloten te wachten tot 6 mnd met bijvoeding ook omdat de kleine een nogal gevoelig huidje heeft, maar begin nu toch weer te twijfelen... Wat zouden jullie doen?
Ik zou doen wat voor jou het beste voelt. Zelf heb ik 6 maanden gewacht en ga dat straks weer doen. Wat ik heb begrepen is er één onderzoek geweest die heeft geleid tot deze wijziging, en volgens mij is het advies van de WHO nog steeds wachten tot 6 maanden? Nou goed, je gevoel dus.
De WHO richtlijn voor kinderen die gewoon orst krijen is niet gewijzigd: gewoon eerste zes maanden borst met niets anders!
Je kindje is al 4 maanden en 4 weken? Je moet doen wat jij vind dat goed is. Hier een kindje van 4 maanden die al een heel tijdje rijstebloem krijgt en nu sinds een week ook groente en fruit. Hij vind het heerlijk en heeft nergens last van dus wij voelen ons daar goed bij.
Doe gewoon wat voor jou goed voelt.. Met een gevoelig huidje kan ik me voorstellen dat je liever nog even wacht.. Wij hebben het bij de jongste wel wat eerder geprobeerd. Maar die begon uiteindelijk pas met 7 maand meer dan 3 theelepels bijvoeding per dag te eten (zonder tegenzin)..
Hier wachten we ook tot 6 maanden en als jou dit een beter idee lijkt zou ik dat ook doen. Als je wel eerder moet beginnen moet je dit ook zelf weten, maar ik zou niet zomaar het advies van het cb aannemen (helaas, want dat zou toch moeten kunnen).
Hier starten we ook pas met 6 maanden. Ze is nu bijna 4 maanden en kan me niet voorstellen dat zij er al op zit te wachten. Ze doet het prima op de borstvoeding.
Doen waar je je goed bij voelt. Het kan geen kwaad maar het is ook prima om nog even te wachten. Met 6 maanden wel beginnen.
De richtlijn gaat (voor zover ik begrepen heb) juist veranderen voor kinderen met verhoogde kans op allergieën. Voor hen zou het beter zijn om niet te wachten tot 6 mnd, maar om met 4 mnd te beginnen. Omdat ik het allemaal niet meer zeker weet, zou ik zeggen: vanaf 4 mnd mag het, vanaf 6 mnd 'moet' het.
Hier net begonnen met 4,5 maand. Hij pakte het eten gewoon uit mijn handen en stopte het in zijn mondje. Hij krijgt s ochtends wat fruit en s avonds wat groente. Het gaat me meer om het proeven dan dat hij wat binnenkrijgt. Ik geef hget tussen 2 voedingen is, zodat hij gewoon bv blijft drinken.