Mijn dochter is morgen 8 weken en slaapt al aardig wat uurtjes achter elkaar. Nu komt het regelmatig voor dat ze om 20.00 uur een voeding (borstvoeding) krijgt en dan daarna al lekker gaat slapen. Vannacht werd ze bijvoorbeeld om 3.45 uur wakker, en toen was ze ook erg wakker, en wilde ze niet meteen weer gaan slapen. Afgelopen weekend heeft ze een keer van 23.00 uur tot 6.00 uur geslapen, dit is natuurlijk perfect. Is het verstandig om haar wakker te maken rond 23.00 uur? Ik probeerde dit afgelopen maandag, maar ze sliep zo diep, ik heb haar luier verschoond en ze sliep gewoon door, dus heb ik het maar zo gelaten. 's Avonds drinkt ze ook vaak onrustig aan de borst, wat kan de oorzaak hiervan zijn?
hoi ieder kind is anders, de ene baby heeft op deze leeftijd nog elke paar uur een voeding nodig, de ander kan al wat langere pauzes aan. Als je op verzoek voedt dan mag je het ritme volgen wat zij aangeeft. Mits ze voldoende poep en plas-luiers heeft en goed groeit. Als je haar wakker probeert te maken en het lukt helemaal niet, dan heeft het weinig zin, dan zou ik wachten totdat ze zich zelf weer meldt. S avonds zijn veel baby's onrustig, dan willen ze vaak bij je zijn en heel veel drinken. Vaak zorgt dat er wel voor dat ze aan het eind van de avond/begin van de nacht een langere slaapperiode hebben. Dit lijkt bij jouw kindje ook zo te werken. Mirjam