Hallo, Ik maak mij een beetje zorgen over de voeding van mijn baby. Morgen is ze 3 maanden en ze krijgt nog volledige borstvoeding ongeveer 8x per dag. De laatste 4 weken komt ze slecht aan (110 gram per week). Ze weegt nu 5650 gram, haar geboortegewicht was 3370 gram. Het consultatiebureau vindt dat ze minimaal aankomt en heeft geadviseerd om tussen de voedingen en na de voedingen 2x per dag te kolven om de productie hopelijk te verhogen. Hier ben ik nu druk mee bezig. Een andere optie was bijvoeden met flesvoeding (dit wil ik natuurlijk liever niet). Mijn dochter drinkt ook onrustig aan de borst, meestal al na 5 minuten. Met kolven komt er weinig. Wel heeft ze goede plas en poepluiers. Ik hoop nog even door te kunnen gaan met borstvoeding maar ik maak me wel zorgen. Heeft u enig idee wat ik nog kan proberen? De lol van de borstvoeding gaat er wel van af met een onrustige baby. Tussen de voedingen in is ze trouwens wel tevreden. Alvast bedankt voor uw moeite.
Hoi, Laat je baby 1 borst "leeg" drinken zodat zij ook de vettere achtermelk krijgt. Bied de andere borst ook aan als zij nog wilt drinken. Tijdens het drinken kan je lichte borstcompressie geven en licht masseren richting de tepel. Evt. met een natte warme doek. Enkele andere tips: - Voed je kindje 's avond liggende. Het is bekend dat de melk 's avond langzamer stroomt en door liggende te voeden werkt de zwaartekracht mee met de melkstroom. - Capsules met Fenegriek en gezegende distel. - Dagelijks haver eten, of knoflook of gember met mate gebruiken, wil de melkproductie ook nog wel eens stimuleren. Het kan misschien helpen en kan geen kwaad om te proberen. - Medela kruidenthee. Groetjes Saskia