melk schiet niet toe met de kolf

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bagbi, Aug 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bagbi

Bagbi Lid

Mar 16, 2012
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    amterdam
    Vanaf de eerste week na mn bevalling kolf ik omdat ik te weinig melk had.
    Het duurde met kolven altijd heel lang voordat de melk in mn rechter borst toeschoot. Soms wel 10 min, maar dan poduceerde die borst meer dan de linker.
    Als mn zoontje drinkt schiet de melk wel normaal toe.
    Mn linkerborst kolf ik 20 min, en dan komt er 50-90 ml.
    De laatst tijd als ik mn rechterborst afkolf heb ik na 20 min 5 ml, simpelweg omdat de melk niet toeschiet.
    Als ik straks weer moet gaan werken, gaat dit natuurlijk een probleem worden als het niet verandert.
    Ik heb een 2 fasenkolf, masseer de borst vaak voordat ik ga kolven, en kolf eerst de borst die wel goed toeschiet.
    Zijn er mensen met tips voor me
    Alvast bedankt

2. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    Je zou ook eens kunnen proberen om met je eigen hand te kolven.Totdat het toeschiet.
    Moet trouwens zeggen dat als ik gewoon zonder kolf kolfde ik altijd veel meer kon kolven.

3. Pindaatje

Pindaatje Niet meer actief

Een dubbele kolf zou dan eigenlijk het beste voor je werken, daarmee profiteer je van die ene goeie toeschietreflex. Ik had hetzelfde probleem met een enkele kolf, bij de 1e borst kreeg snel een toeschietreflex maar bij die 2e vaak pas heel laat, of zelfs niet.

Ik ben zelf erg blij dat ik toen een dubbele elektrische kolf heb aangeschaft, ik gebruik hem nog steeds. Kijk eens op marktplaats!

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    pak er is een foto van je kindje bij.. dat helpt echt.. :)

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Hier is neusspray voor!

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Idd een dubbele kolf helpt daarbij, bij mij altijd een kopje thee (kreeg standaard toeschietreflex van thee, niet zo handig ;)), foto van je kindje kan soms helpen (ik moets juist gewoon doorwerken en er niet op focussen).

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier helpt een filmpje erg goed; ik heb gefilmd hoe ik haar zie drinken vanuit mijn perspectief. Als ik dat op zet bij het kolven, dan komt het toeschietreflex ook makkelijker.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,269
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Voor mij werkten foto's en vooral filmpjes vrij goed. (Op de iPad, echt ideaal.) Ik heb ook een tijdje de spray gebruikt, omdat onder tijdsdruk kolven op mijn werk toch lastig werd. Maar ik werd er wel wat afhankelijk van, merkte ik.

Verder zou je, zolang je thuis kolft, kunnen proberen te kolven na het douchen. Dan zijn je borsten lekker warm en goed doorbloed, dat scheelt ook.

Ik had me een handkolf vaak betere resultaten dan met de elektrische.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,514
    36,474
    113
    Ik zou in dit geval ook voor een dubbele kolf kiezen, zo hoef je maar 1 keer een toeschietreflex op te wekken. Wil het dan nog niet lukken kun je de huisarts om syntocinon neusspray vragen.

10. Bagbi

Bagbi Lid

Mar 16, 2012
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    amterdam
    dank voor de reacties.
    met dubbelzijdige kolfhad ik dan allang een toeschietreflex aan de linker kant, en rechtes gebeurde niet zoveel.
    warmte hielp ook niet.
    Toen ik laatst na het voeden (hij kreeg toen mm in een flesje) hem op mn borst liet liggen, kreeg ik er zowaar 20 cc uit, in 20 min
    Ik laat het kolven nu even, ga het volgende week weer even "fris" proberen, en andeers toch maar die neusspray.
    hij krijgt voldoende uit de borst en we zien wel, ff die kolf-stress eraf

Share This Page