BV uit een beker ipv uit een fles, vanaf welke leeftijd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jessie80, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Mijn zoontje is nu 6.5 maand en ik geef 4 borstvoedingen per dag. Bij "kv"kindjes zou de melkvoeding van 15.00 over een maandje vervangen mogen worden door sap/water/thee, maar de cb-arts zei al "gewoon lekker borstvoeding blijven geven rond dat tijdstip, sap drinken kan hij zijn hele leven nog".

Nu zit ik er alleen een beetje mee, hoe en wanneer ik dan zal gaan oefenen met een drinkbeker. Ik werk 4 dagen per week, dus op die dagen krijgt hij sowieso de fles. Ik zat te denken om misschien de voeding op te delen en eerst 150 ml in de fles aan te bieden en dan nog 50 ml uit een beker. En op dagen dat ik thuis ben eerst een borstvoeding en dan nog afgekolfde melk uit een beker of misschien dan toch water uit een beker..

Hoe zouden jullie dit doen?

Of is het beter te wachten met een drinkbeker tot de 9 maanden als mijn kolfrecht vervalt en die voeding sowieso wordt vervangen door sap/water/thee?

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik geef af en toe wat water uit een beker. Dan moet je echt denken aan 3 slokken voor de leuk en om een beetje te oefenen.

Sap en dergelijke vind ik ook nog onzin.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik gaf bij de bijvoeding wat slokjes water uit een gewone beker om te oefenen.
    Vanaf 8 maanden dronk ze wat meer, gaf dan ook slappe rooibosthee. Maar ze bleef nog een tijd lang borstvoeding om de 3 uur drinken dus het ging niet ten koste van de borstvoeding.

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Je kunt toch een bekertje aanbieden tijdens de lunch en avondeten? Gewoon oefenen met wat water. Op de opvang kunnen dit ook wel.

Onze dreumes weigerde (en nog steeds) melk uit een beker. Water en diksap etc drinkt ze uit een beker, maar haar melk moet perse uit een flesje ;)

De middagfles hebben wij trouwens eerst vervangen met volle yoghurt, pas veel later werd dit sap en een koekje oid.

Deel Deze Pagina