Ons meisje (11 mnd) wil geen avondeten

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamatss, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Sinds mijn meisje 9 maanden is en de tandjes kwamen is het avondeten een drama. We zijn nu bijna 6 weken aan het rommelen. Eerst at ze nog wel hapjes als er tomatenprut overheen zat, maar de afgelopen dagen weigert ze haar warme hap. Ook zaken die ze eerst graag at laat ze nu liggen. Ik heb niet de indruk dat ze nu last van een tandje heeft, brood en yoghurt eet ze graag. Maar zodra we haar in de eetstoel zetten begint het circus.

We proberen er rustig mee om te gaan en het een beetje te negeren. Maar ik maak me toch zorgen, omdat het al zo lang duurt. Wat zijn jullie ervaringen?

2. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Niemand tips of ervaringen?

3. angel1990

angel1990 Niet meer actief

#3 angel1990, 16 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2012
    Vooral GEEN zorgen over maken!! Het komt vanzelf weer!!

Mijn tip; laat het geen MOETEN worden!! Dit werkt vaak absoluut niet. Tenminste hier niet!

4. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    #4 Mamatss, 18 nov 2012
    Laatst bewerkt: 18 nov 2012
    Dank voor je reactie. Ik vind het super heftig, vooral omdat ze nog zo jong is. Ze Weigert nog steeds haar warme hap. Ik hoop vurig dat het weer overwaait.

5. angel1990

Het is hier ook drama af en toe hoor!
    Niet te veel over nadenken.
    En ik weet niet of je normaal eten geeft en bijv. een toetje?
    Wij geven namelijk WEL gewoon een toetje ondanks dat ze niet heeft gegeten.

Ik heb verder niet echt bepaalde tips hoor met betrekking tot het eten eigenlijk. Maar wij laten haar gewoon eten wat ze wil en wil ze niet dan niet.

Onze meid is geen broodeter en vooral dit vinden wij lastig!! Maar goed wij kunnen haar niet dwingen om brood te eten.

6. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Wij geven wel een toetje (yoghurt). Ze eet eigenlijk alles behalve avondeten. Het avondeten ging steeds wat minder en sinds een week weigert ze alle soorten avondeten. Wat kun je je dan machteloos voelen zeg. We hadden eerder een moeilijke periode, maar toen kreeg ze tandjes. Dat lijkt nu niet zo te zijn. Pffff, heftig!

7. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Mijn zoontje is bijna 11 maanden en eet al vanaf het begin slecht warm eten. Soms vind ik het vervelend omdat het vers gekookt is, maar ik maak mij niet zo druk over zijn gezondheid en smaakontwikkeling. Hij vindt het leuk om aan tafel te zitten en het eten te ontdekken, soms krijgen we nog wat hapjes naar binnen. Merk wel dat hij beter eet als het eten een beetje gekruid is. Brood en fruit eet hij super. Ik zou mij er niet zo druk om maken. Gewoon blijven aanbieden, het eetmoment leuk houden, samen aan tafel zitten en zelf laten ontdekken. Succes! Gaat vast wel over.

8. angel1990

Vandaag heeft ons meissie aardappeltjes met boontjes met jus gehad.
    Een boontje in de hand en af en toe een lepeltje tussendoor.
    Geen 200 gram maar wel vers eten :)

Het niet willen eten is een fase. Het gaat wel weer goed komen!!!

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Zo herkenbaar! Ons mannetje at altijd alles, tot ongeveer een week geleden. Hij houdt bij zijn avondeten zijn mondje stijf dicht, of spuugt alles meteen uit. Ik ga er vanuit dat het wel weer over gaat. Voor yoghurt gaat het mondje wel meteen open;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Probeer een keer 's middags warm te eten. Verder zou ik me er niet druk om maken. Gewoon wat van je eigen eten voor ze neerleggen en kijken ze zelf maar of ze wel of niet eten.

Oudste heeft eigenlijk altijd goed avondeten gegeten met af en toe een uitzondering en die begint nu met weigeren.

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heel herkenbaar. Hier wil mijn dochter geen brood.
    Nou dan niet. Nu krijgt ze pap, crackers, beschuitpap.

Heb je al geprobeerd of ze s'avonds wel brood wil?
    Hier wil mijn dochter soms ook geen avondeten omdat ze er te moe voor is. (en dan wil ze wel yogurt omdat dat lekker makkelijk is)

Ga er ook vanuit dat het een fase is en het wel weer goed komt.

12. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Hoera, mijn meisje heeft vandaag een paar happen gegeten! Ik ben superblij! En nu maar hopen dat het weer de goede kant opgaat.

Deel Deze Pagina