wanneer potjes..?

Discussie in 'Voeding' gestart door Chamaro, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    #1 Chamaro, 13 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2009
    Chanell zat vanavond heel geintresseerd mij aan te kijken hoe ik aan het eten was..En ze zeggen dat ze dan klaar zijn om aan een fruithapje te beginnen..Ik denk dat ik volgende week (dan is ze 3 maanden) een keer 2 hapjes ofzo ga proberen..

Ik vroeg mij af, vanaf wanneer jullie kleintjes begonnen met fruithapjes..???

2. mamavaneenmeid

28 mrt 2009
    70
    0
    0
    Ik ook met 4 maanden, van die potjes voor 4+ maanden,

het is pas nodig eigenlijk bij 6 maanden, en het scheelt natuurlijk ook geld, maar ik vond het gewoon heel erg leuk om te doen :p

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Haha ik bedoelde dat Chanell volgende week 3 maanden is..:p
    Ik vind het ook leuk om te geven, maar ze heeft reflux en dan is het voor haar zelf ook wel fijn dat ze wat dikker voedsel krijgt..Beetje van dat zoete fruit..en dan wil ik het gewoon zelf maken in de blender..Is ook niet zo duur ;) en het is vers..:)

4. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ik zou het eerst overleggen met het CB of arts als ik jou was. Je kindje is nog erg jong!

Over wat "ze" zeggen - dat is natuurlijk larie. Je kindje heeft geen benul van eten van vast spul en weet dus niet wat jij aan het doen bent. Als je de WC gaat schrobben, zal ze net zo gefascineerd toekijken, dat wil nog niet zeggen dat ze al klaar is om het huishouden van je over te nemen, zelfs niet een heel klein beetje.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij volgen baby's al snel alles.. mijn dochter wel in elk geval :) . Ik heb begrepen dat ze ook echt smakgeluiden en dergelijke zouden maken, maar dan nog, wil dat niet altijd zeggen dat je kindje er klaar voor is.
    Vanwege de darmpjes wordt 4 maanden aangeraden. Reflux kindjes krijgen weleens wat eerder, maar dat is meestal echt op doktersadvies. Ik zou wat dit betreft ook niet zelf het risico nemen, dat je kindje er nog meer last van krijgt (nu of in de toekomst).
    Ik ben zelf begonnen met 4 maanden, maar bij een tweede ga ik echt niet beginnen voor de 5 maanden op zijn minst, want pffff toen ik eenmaal begonnen was, had ik echt spijt. Dat gedoe met een lepeltje wat ze nog helemaal niet snapte. Ik vond het wel erg veel van mijn geduld eisen ;) .

6. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik ben met mijn kleine begonnen met de fruithap toen hij 3 maanden was en zijn groente kreeg hij erbij toen hij 3.5 maand was. De rede dat ik dit heb gedaan is omdat hij ook een reflux heeft en sinds hij vaster voedsel krijgt gaat het goed.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat ze geïnteresseerd zit te kijken zegt helemaal niks. Verder zou ik tot minimaal 4 maanden wachten. Vast voedsel kan bij reflux helpen maar hoeft lang niet altijd het geval te zijn. En in dat geval kan ze er juist meer last van krijgen omdat het zuur is. Ik zou sowieso overleggen met je KA.

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Soms lijkt het erop dat de ouders er meer klaar voor zijn als de baby. De darmpjes zijn pas in een later stadium echt volgroeid. Ik heb in ieder geval gewacht tot Ilana 6 maanden was en meteen zacht fruit in zijn geheel gegeven (pruim, banaan, peer, meloen) en later hele stukken goed gestoomde groente (broccoli, wortel). Niks potjes, is veel duurder als eventueel vers in de mixer gooien.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou eigenlijk niet een potje gaan geven om dat je dat zelf leuk vindt. De darmpjes zijn daar nu nog niet aan toe en ik zou het zeker niet doen voordat ze 4 mnd is. Als je het langer kunt uitstellen zou dat zelfs nog beter zijn. Geniet lekker dat ze nog alleen melk drinkt het gaat allemaal als zo hard en ze kan straks nog lang genoeg vast voedsel eten toch

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ik ben met groente begonnen toen ze 4 maanden waren. In het begin ook potjes en later eten ze gewoon met de pot mee maar dan alles fijngemaakt met de staafmixer.

11. wilma164

wilma164 Lid

18 feb 2009
    48
    0
    0
    Hoi,

Ik zou niet voor de 4 maanden met bijvoeding beginnen. Als ze dan 4 maanden is, zou ik beginnen met groente ipv fruit. Dit is wat milder. Fruit kan soms zuren bevatten, die ze niet goed verdragen namelijk.
    Of je een potje neemt of vers, maakt volgens mij niet zoveel uit.

Wilma

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Nou ja dan zal ik nog maar een maandje moeten wachten haha..
    En dan ga ik idd zelf alles met de blender doen..Gewoon wat wij ook gaan eten zeg maar..Vind ik ook veel goedkoper..

@keiko
    Haha ja dat is ook wel weer zo..Grr al die stomme fabeltjes toch..

Bedankt voor jullie reacties :p

Deel Deze Pagina