melk 'spuit' eruit

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door merel80, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, ik merk dat mijn zoon bij het aanhappen moeite heeft. De melk spuit er echt uit en het is daardoor ook veel te glibberug voor hem. Het wordt zo echt een gevecht waarbij hij gefrustreerd raakt(en ik ook!). Ik doe al met de hand de eerste melk wegmasseren, maar dit helpt niet voldoende.Als ik wissel van borst, is het bij de 2e borst weer hetzelfde. Nu heb ik ergens gelezen dat het kan helpen om (tijdelijk) slechts 1 borst per keer aan te bieden. Dus om en om. Kan dit helpen om minder melk te krijgen? En zo ja....wanneer dan wel weer 2 borsten aanbieden? Alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Heb je een heftig toeschiet reflex of veel melkproductie?

Heftig toeschietreflex?
    Het is dank een idee om een tepelhoedje te gaan gebruiken (gezien vooraf met de hand wat melk weg te masseren niet werkt). Dit vangt de heftige straal op en je kindje zal rustig kunnen drinken.
    Na verloop van tijd kan je het tepelhoedje weer gaan afbouwen en uitproberen of je kindje de straal melk wel aan kan als hij groter is.

Veel melkproductie?
    Laat 1 borst leeg drinken. Door 1 borst aan te bieden krijgt je kindje ook de vettere achtermelk. De 2e borst bied je alleen aan als je kindje niet tevreden is na 1 borst. Wissel de borst per voeding af.
    De ene voeding links, de andere voeding rechts.
    Mocht dit niet helpen, dan zou je kunnen gaan blokvoeden.
    Geef het even aan als je daar meer info over wilt hebben.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina