wie heeft er gelijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moona1, Mar 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moona1

moona1 Actief lid

Jul 30, 2008
    228
    0
    0
    den haag
    Dames,

Ik ben momenteel zo pissig op mijn vriend,maar weet nu toch even niet meer of ik mij aanstel.

Onze dochter lag eerst altijd toto een uur of 10 nog haar dutje te doen en dat zijn wij dus gewend,maar nu wil ze dus echt om 7 uur al haar bed uit en boven gaan spelen.
    Vandaag was mijn vriend zo moe dat hij har dus om 8 uur boven in box heeft gelegd en zelf beneden nog even is gaan slapen tot ze dus niet meer wilde spelen ongeveer drie kwartier.

Toen ik dat hoorde kon werdt ik zo pissig er kan van alles gebeuren boven toch of niet hmmm

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het ook niet gedaan hebben..
    Ik laat/liet mijn zoontje soms alleen beneden in de box, als ik snel moest douchen. Maar nooit meer dan 10 minuten, en met de deur open..

Hij zal toch moeten wennen dat jullie meisje 7 uur een mooie tijd vind. Ze kan niet haar hele leven blijven uitslapen tot 10 uur...

Hij had toch ook wel even terug naar bed gekund, als jullie dochterje een slaapje had gedaan.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik zou het ook niet doen. Inderdaad, als jullie kindje vanaf nu om zeven uur wakker wordt moet hij daar toch aan wennen! Misschien verandert het straks wel weer maar als ik een ding heb geleerd is het wel dat je slaaptijden nauwelijks kunt sturen bij kleine kinderen. Ik denk dat hij pech heeft! ;)

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Er kan vrij weinig gebeuren in een box. Daar zijn die dingen juist voor. Zodat je je kleine even "weg kan zetten" en zo je handen leeg hebt voor wat anders.
    Als hij werkelijk nog zo'n slaap had dat hij die 3 kwartier er nog bij nodig had (ik word dan juist moeier/duffer...maar goed) dan had hij er ook bij op de bank kunnen gaan liggen ofzo. (heb t zo wel eens gedaan vroeger met mn eerste toen ik zwanger was van nr 2 nml)
    IK had iig niet weer boven gaan liggen en mn kindje alleen laten zitten.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    In de box kan het geen kwaad denk ik hoor, hier in de box kan er niks gebeuren ligt alleen maar babyspeelgoed. Ik ga ook weleens boven de badkamer soppen als ze hier in de box zit, dan kijk ik wel af en toe. Maar goed mannen zijn vaak wat makkelijker is ook hier de ervaring. Snap je standpunt wel maar als het 1 keer is gebeurd, moet natuurlijk niet dagelijks worden. ;)

6. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    hm als hij nou in dezelfde ruimte als waar de box is was gaan slapen had ik er geen probleem mee gehad hoor. Maar als hijzelfd op een andere verdieping was...nee vind ik toch niet zo handig.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    idd wat anderen zeggen: In dezelfde ruimte, oke. Maar verder, echt niet. De box is in principe -als het goed is- een veilige plaats. Maar je kindje kan altijd hard vallen of ineens dingen doen die jij niet verwacht (klimmen, via speelgoed ofzo? hard tegen de spijlen vallen? ) en als je dan diep in slaap bent op een andere verdieping, geloof ik niet dat je dat hoort.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Denk dat jullie gewoon echt geluk hebben gehad met een kind wat zo lang sliep. 7 uur is toch wel gemiddeld zo ongeveer.
    Voor 1x zou ik ook zeggen a la, maar zou wel met hem bespreken of ie dit altijd wil gaan doen zo.
    Straks zit ze zowiezo niet meer in de box, dus dan kan het toch niet meer.

9. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ik had het niet erg gevonden in de box. ze kan meer dan in haar bedje en als er iets aan de hand is hoor ik het vanzelf. ik heb haar zelf 1 keer alleen gelaten in de box. ik heb pfeiffer en wilde ook weer mn bed in haha dus ze heeft anderhalf uur in de box gespeeld en werd wakker toen ze begon te brabbelen tegen haar speelgoed haha.

toen ben ik met haar gaan spelen en haar terug gelegd in bed en toen zelf ook weer in bed gedoken.

het bed ziet er hetzelfde uit als de box alleen niet zo vierkant en met een deken, daar laat ik haar ook alleen dus ach...

nogmaals, ik zou het zelf niet zomaar doen, ik douche zelfs alleen als ze slaapt maar ik zou het niet zo erg vinden.

mijn vriend ging naar de bruna toe terwijl Romy lag te slapen, dat vind ik minder leuk... bleef gewoon een kwartier weg...!

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb dice vanmorgen de fles gegeven en in de box gelegt mijn vriend was even aan het douchen en ik moest youame even snel ophalen
    de box staat hier trouwens al helemaal laag maar een kindje van 9 maand zou ik dat niet snel doen

11. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik zou het niet durven, mijn kleine heeft ontdekt dat je op speelgoed ook kunt staan en gebruikt het dus als een trap om de box uit te kunnen klimmen (dus vallen) :(

12. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als een kindje om 7u wakker wordt (een hele normale tijd lijkt me zo...), moet je d'r naar mijn idee niet in de box leggen om zo nog even door te kunnen slapen. Als je echt zo moe bent slaap je toch gewoon 'mee' met het volgende slaapje?! Vindt t wel een beetje zielig namelijk.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Poeh, dat zou ik ook niet kunnen waarderen hoor.
    Bij haar in de huiskamer op de bank gaan liggen, zou ik de veiligste optie vinden. Ze kunnen soms zo lelijk komen te vallen, vooral als ze 9 maand zijn en nog maar net staan, ze zijn dan nog zo onstabiel vaak.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier hebben we dan ruzie. vind het niet kunnen. ergens anders soppen, terwijl je je kleintje hoort vind ik nog weer anders dan gaan slapen op een andere verdieping.
    de box staat neem ik aan wel laag? onze vent heeft met 9 maanden leren staan namelijk.

15. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    ben verbaasd dat je kindje het 'pikt', hahaha. Die van mij zou, zeker met 9 maanden, echt niet 3 kwartier rustig alleen liggen spelen zonder iemand in de buurt.
    Ik zou ook boos zijn op mijn man als hij dit had gedaan, al zou hij het nooit doen. Ik denk dat er 99% zeker niks kan gebeuren, maar toch... ik vind een box geen plaats om je kindje zo lang alleen achter te laten. Weet dat anderen daar misschien anders over denken, maar goed, ik zou het niet willen. En zoals anderen al zeiden, hij had ook op de bank kunnen gaan liggen of tijdens haar ochtendslaapje weer in bed kunnen duiken.
    Misschien moet je hem vertellen dat heel veel ouders al veel eerder met hun kind in de kamer zitten, 7 uur is een heel gemiddelde en schappelijke tijd hoor!

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Ik zou het ook niet doen. Zoals vanochtend, dan moet ik even boven wat was opruimen, en dan ligt mijn dochter beneden in de boks. Maar dat is hooguit 10 minuten. Ik zou haar inderdaad niet in de boks leggen en zelf gaan slapen, dan is er totaal geen overzicht. Hij had ook weer naar bed kunnen gaan als jullie dochter ook weer een slaapje ging doen. Stel dat ze vanaf nu elke ochtend zo vroeg komt, wil hij haar dan elke ochtend alleen in de boks leggen?
    Dus ik vind dat jij gelijk hebt hihi.
    Kun je hem mooi deze pagina laten zien, zal ie vast niet blij mee zijn

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    In het begin van de zwangerschap was ik zooo moe, dat ik inderdaad ook wel eens mijn ogen dicht gedaan heb op de bank met de kleine naast me in de box. Maar na vijf minuten heeft hij door dat hij me aan kan raken en gaat hij aan mijn haren trekken en lachen enz. dus echt slapen zou hier sowieso niet lukken. Meer even mijn ogen dich doen van vermoeidheid. Overigens laat ik mijn zoontje nooit alleen in een ruimte, ook niet in de box. Als ik wil douchen ofzo doe ik dat wel tijdens zijn slaapjes.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou ook flink boos zijn! En nog meer trouwens als mijn vriend even naar de winkel zou gaan, dat doe je toch niet?

Als hij nou op de bank erbij was gaan liggen... maar dan nog, als je kind om 7 uur wakker wordt sta je toch gewoon op? Is een normale tijd hoor. Kan me wel voorstellen dat als je kind om 5 uur wakker is je graag nog even wil slapen, maar doe dat dan in de buurt van je kind...

Toevallig zat/stond/liep Eva in de box te spelen vanochtend toen ik wilde gaan douchen. Ik nam en neem haar dan altijd mee (altijd al gedaan), dan kan ik haar zien en lekker gaan douchen. Maar vanochtend zat ze zo lekker te spelen dat ik snel ben gaan douchen terwijl zij dus beneden in de box zat. Ik kan boven alles wel goed horen met de deuren open, alleen tijdens het 2 minuten douchen niet zo goed (maar huilen dan weer wel).
    En de keuken opruimen enzo doe ik altijd als Eva in de box zit, anders loopt ze de hele tijd achter me aan en wil in de vaatwasser klimmen :) En als ze het dan nog naar haar zin heeft ga ik vaak nog even snel een wasje doen op zolder.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ach ik blijf ook altijd nog even liggen hoor, ook toen de meiden nog wat jonger waren, vanaf een jaar of 1 á anderhalf.
    Maargoed, wij wonen gelijkvloers en hoor gewoon alles.

20. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik doe dat nooit. Ik laat mijn kind nooit alleen in een kamer, tenzij ze in bed ligt ;)
    Ook in de box laat ik haar niet alleen (hebben we overigens al weggehaald.)

Share This Page