Ons dochtertje geeft af en toe de melk terug, dit gebeurt ongeveer eenmaal per dag, soms is het erg weinig, maar soms ook vrij veel (overlaatst waren het ongeveer twee soeplepels). Ze drinkt dan wel vrij gulzig. Is dit normaal? En wat kan ik er tegen doen?
Mijn zoontje deed dat ook veel. Soms hele golven. Bij ons kwam het omdat ik heel veel melk heb en deze komt heel snel. En daarnaast is hij erg gulzig. Ik ben een beetje gaan spelen met drinktijden. pauze tussendoor niet te lang drinken en zuigbehoefte met een fopspeen. En het spuugen/mondje teruggeven is nu niet over maar stukken minder en hij heeft er zelf in ieder geval geen last meer van. Mijn advies is laat je in ieder geval (tezij het echt reflux is) geen jbpm aansmeren. Dat probeerde de wijkverpleegkundige bij mij.
ja Thijs deed dat ook. Bij mijn CB vertelden ze me dat hij dan teveel dronk en dat teveel weer terug gaf. Bij flesvoeding zouden ze zich zorgen moeten maken, maar bij borstvoeding is het vrij normaal. Als ze verder goed is, goed plast dan is er niets aan de hand. Je hebt gewoon lekkere melk, ze kan er geen genoeg van krijgen!
Bedankt voor jullie reactie, helpt inderdaad om ze even te laten stoppen met drinken want ze drinkt vrij snel, ik haal ze dus af en toe van de borst (tegen haar wil in want ze lijkt de melk wel erg lekker te vinden zodat ze even op adem kan komen..