Hoi dames, Ik vroeg me af.. Wat zouden jullie doen? Ik ben nu 4 jaar samen met mijn vriend en hebben al een prachtige zoon en een tweede op komst.. De wens om te trouwen is er al een hele tijd. We willen graag elkaars man en vrouw worden. Nu is dat financieel niet groots mogelijk en heb altijd gezegt of helemaal of gratis en niet half. Hebben jullie tips-adviezen over hoe jullie het zouden doen? Wel vind ik het belangrijk om mooie ringen te hebben voor elkaar. Mocht de keus om gratis trouwen vallen. Anders zie ik ons echt nog niet over 2 jaar trouwen.. Ik ben een studerende mama huur is heel duur en vriendlief verdiend ook geen vetpot. X
Ik zou lekker gratis gaan trouwen en een feestje amerikaanse stijl doen. Iedereen neemt iets mee en maak er een mooie tuin bruiloft van. Dan hoeft het niet eens heel veel te kosten.
Die keus kan niemand voor je maken. Wat zegt je hart? Wij hebben een redelijke budget bruiloft gehad en toch een superdag. Je kan natuurlijk ook thuis een feest geven.
( lekker gratis trouwen) je kunt ook afspreken dat je het met 12.5 jaar wel extra viert. Wat telt is de liefde voor elkaar. Een hapje en een drankje voor directe familie leden en gewoon een gezellige dag er van maken. Een trouw dag lijkt heel wat maar! Daarna blijft alles toch maar het zelfde. Of koop alleen mooie ringen. Geld maakt niet gelukkig wel de liefde voor elkaar en zo heb je ook in een klap alles geregeld als je gaat trouwen!
Om heel eerlijk te zijn trouw je om het huwelijk zelf en niet alleen voor het feest. Ik voor mezelf ben 2 x getrouwd geweest, de eerste keer heel sober en rustig, want dat wilde ik zelf, de 2e keer heel uitbundig met alles erop en er aan. Beide keren vond ik bijzonder. Ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat je nu echt wilt. en anders zou ik gratis trouwen en toch een mooi, niet al te duur feest geven, een niet al te dure japon en dat investeren in je ringen.
Ik denk dat je na moet gaan wat jullie willen. Wij wilde graag trouwen met jurk en pak en taart en feest. Maar dan zo goedkoop mogelijk En dat is gelukt.
Ik zou dan nu 'gratis' trouwen. Het gaat er toch om dat je man en vrouw wilt worden, en dat kan ook op maandagmiddag met alleen een paar getuigen erbij. Koop een paar mooie ringen en ga lekker uit eten. Een groots feest geven doe je dan als je 10 jaar getrouwd bent, of wanneer het jullie maar past.
Ik zou nu gratis trouwen en met alleen de naaste familie en beste vrienden wat gezelligs doen (kan ook een bbq zijn bijv) en dan over 12,5jaar een knalfeest geven incl mooie jurk en pak etc etc
Over 10 jaar! Ik zou zelf anders spijt hebben, en steeds eraan terug blijven denken met een "jammer" gevoel...... Als t goed is trouw je maar 1x, en uit jou post blijkt dat je een feest dus ook erg leuk vind. Vandaar deze keuze. Succes!!!
Tja, lastig. Bij ons roept ook iedereen waarom we niet gaan trouwen, maar wij hebben altijd gezegd dat we dan een groot feest willen, en dat zit er niet in. Dus wij wachten nog wat jaartjes. Hebben wel een samenlevingscontract...
Ik zou gratis trouwen met de belangrijkste familie erbij, dan lekker uit eten (luch of diner) met diezelfde familie en eventueel beste vrienden en vriendinnen, en dan lekker zelf een groot feest organiseren, american style. Dus iedereen iets mee laten nemen. Hartstikke leuk lijkt me, en je hebt dan én een gratis trouwerij, én een leuk feest met alle mensen die je er bij wil hebben!
Ik weet natuurlijk niet of je nu gewoon de kindjes hebt erkend e.d. Maar anders is trouwen qua kindjes ook wel handig. Ik zou ook gratis trouwen, evt. kijken of naaste familie/vrienden erbij kan/mag zijn, als je dat wil natuurlijk. En inderdaad bijv. lekker uit eten gaan met elkaar of gewoon thuis BBQ-en of picknick o.i.d. En zelf leuke foto's maken, of een kennis of vriend/vriendin vragen die foto's wil maken. Je kan het zelf zo duur/leuk/goedkoop maken als je wil.
Ik ben zelf verloofd en wij willen niks liever dan "een klein feest". De planning is om op een zaterdagochtend te trouwen voor de wet en diezelfde dag een barbecue te doen voor ongeveer 20 personen. En daarna vertrekken we met ons tweetjes op huwelijksreis . Voor mij hoeft een dure jurk of een duur kostuum ook niet. Ik koop ongetwijfeld wel iets nieuws voor die dag, maar dat zal geen kleed en geen wit zijn. En iets dat ik nadien nog kan dragen. Ringen komen er hier waarschijnlijk wel. Omdat dat toch een blijvende herinnering is. Ons huwelijk zal wel pas iets voor volgend jaar zijn. We hebben geen haast, we zijn al 7.5 jaar samen, wonen al bijna 6 jaar samen, ... en voor ons is trouwen gewoon een leuke extra.
Ik denk dat antwoord vrij simpel is. Waarom willen jullie trouwen? - als je puur wilt trouwen omdat je samen deze verbintenis aan wilt gaan in je relatie: nu gratis trouwen, want 10 jaar wachten staat dan totaal haaks op deze wens; - als graag een groot bruiloft wilt, waarbij het jou niet uitmaakt of je nu getrouwd bent met je partner, of pas over 10 jaar: dan zou ik wachten en sparen.
Als je het voor elkaar en de kids wil regelen zou ik het gratis doen. Mijn ervaring is dat van uitstel, afstel komt. Zeker als jouw man geen verpot verdiend, je zelf nog student bent en er straks twee kindjes zijn wordt het lastig zoveel te sparen dat je het heel groots kan aanpakken.
Denk dat het toch een heel persoonlijke keus is. Zou zelf niet graag "gratis" trouwen, omdat je dan maar een beperkt aantal mensen bij de huwelijkssluiting hebt en eerlijk gezegd vond ik dat moment in zekere zin meer speciaal, dan het hele feest. Wij hebben het overigens best low budget gehouden, wilden namelijk geen groot feest en toch een super mooie dag gehad. (enige puntje was, dat ik géén feest wilde en manlief wel, dus het feest kwam er) Om 't even hoe groot mijn budget zou zijn (en die was op dat moment trouwens ook niet zo krapjes hoor), ik zou 't toch niet anders aanpakken dan we hebben gedaan. Maar nogmaals, is dus heel persoonlijk en hangt ook helemaal af van je idee over trouwen / bruiloft etc. Wij vonden trouwen een mooie stap in onze relatie. We wilden graag voor elkaar en de buitenwereld zeggen "ja, we kiezen voor elkaar, door dik en dun". Dus voor ons had de symboliek van de huwelijkssluiting meer waarde dan het feest. Feesten kun je altijd wel. Maar nogmaals, heel persoonlijk dus. Wat mij betreft hadden we 't hele feest overgeslagen (ik vond het nogal zonde van 't geld) maar manlief wilde de symboliek toch graag versieren met een feestje en daar had hij ook wel weer gelijk in. Achteraf was 't super mooi dat we deze dag met onze dierbaren (dus ook alleen maar dierbaren uitgenodigd) hebben mogen vieren. Dus ik denk dat je gewoon met vriendlief om tafel moet gaan zitten en die beslissing kun je dus echt alleen maar samen maken!
Gratis trouwen! Wij willen enorm graag trouwen, willen het wel klein houden, maar vieren het in Oostenrijk dus ik moet acht familieleden van hier laten overkomen en voor die reis betalen, dus dan tikt het hard aan natuurlijk.. De datum waarop we trouwen is sowieso 20-11-2014. We gaan nu kijken hoe het gaat met sparen (zijn nog bezig met het regelen van een eigen plekje om te wonen). Gaat het niet hard, gaan we gewoon gratis trouwen en houden we later een feest. Kunnen we wel genoeg sparen, komt dat feest er gewoon op die datum.
Wij zijn gratis getrouwd en hebben alleen de gezinnen mee genomen. Na de receptie zijn we naar een restaurant gegaan voor een lunch. We waren in totaal 400,- kwijt. Wel is onze planning om over 9/10 jaar de geloftes opnieuw afteleggen maar dan wel voor familie etc. (ik had trouwens een trouwjurk aan van Dreamdresses en ml had gewoon een net pak aan) Onze ringen kosten volgens mij 100,- bij elkaar. En zijn gewone trouwringen (hebben we 3 maanden van te voren in de aanbieding gehaald) Het is dus mogelijk om goedkoop te trouwen.
dit hebben wij ook ik zou het "gratis" trouwen dan alleen doen om alles op papier geregeld te hebben voor je kids (echt belangrijk, je weet nooit wat er kan gebeuren) en als met de tijd het budget er voor is, het ceremonieel afmaken met een mooi (groot) feest!