Hallo ik zit met t volgende Ben onlangs bijna 5.5 mandjes bevallen van een zoontje. De kleine had erg veel moeite met zuigen aan de tepel waardoor ik allerlei dingen uit de kast moest halen zoals tepelhoedjes, vingerfeeding kortom het was erg moeilijk de kleine aan de borst te krijgen. Me borsten waren erg opgezwollen en ik moest aan de kolf. Per dag kolfde ik makkelijk 1 liter moedermelk dus meer als genoeg. Na 5 weken kolfde ik maar 30 cc en t werd minder en minder tot helemaal niks.. met pijn in me hart ben ik overgestapt op nutrilon kv. Maar ja niks aan te doen kleine moet drinken. 3 weken later werd ik wakker en was me pyjama nat ik vond t raar en kneep in mijn tepels en de melk was weer terug. Ik maakte een afspraak met de ha en die zei dat het Door t ontzwangeren kwam dus vrij normaal. Ik was al aan de anticonceptie toen ik geen moedermelk had en mocht natuurlijk de kleine geen melk van mij geven. T gekke is nu 5.5 maanden later zijn me borsten nog steeds mega en als ik in me tepels knijp komt er nog steeds melk uit... wat moet ik hier nou mee? Weer naar de ha? Dank u wel!
Zolang je blijft "kijken" of er melk uit je tepels komt, zal er melk uit je tepels komen. Je houdt dit op deze manier soort van in stand. Heb je verder geen klachten, dan zal het overgaan. Blijft het en lijkt het meer te worden dan kun je je prolactine spiegel eens laten meten, maar het heeft inderdaad met ontzwangeren te maken.
Dank je wel Heidi, Ik kijk niet vaak hoor maar ik merk gewoon dat ik vochtige tepels heb en me botsten gewoon echt nog groot zijn. Is het waar dat t ontzwangeren 9 maanden kan duren?