Mag je melk uit de vriezer direct opwarmen? Dus niet eerst een dag laten ontdooien maar direct bijvoorbeeld in een bakje warm water zetten zodat het sneller ontdooit en warm wordt?
ik haal het er altijd al uit de avond ervoor met als reden dat het anders toch wel lang duurt eer je melk warm is en als je kleintje ligt te huilen voor zijn flesje is iedere seconde wel te lang. Maar in principe mag het wel hoor.
Ok, thanks. Ik heb af en toe dat ik even 'onverwacht' wegga. Vandaag moest ik even wat dingetjes halen in de stad en ben langer weg geweest dan de bedoeling was. Ben dan constant in de stress of de kleine geen honger krijgt bij papa. Heb dus wel melk in de vriezer maar niet structureel wat in de koelkast. Ik bewaar de melk in diepvrieszakjes, volgens mij is dat zo ontdooit als je dat in een bakje warm water legt.
Hier ging de kleine ervan spugen. Dan deed me moeder de melk opwarmen, was hij nog niet helemaal ontdooid zeg maar en dan kwam dat er weer uit zetten. Na de 3de x viel het kwartje want ze spuugt bijna nooit.
Hier gaat het prima. Zelfs in de magnetron bij een noodgeval. (wel zorgen dat het niet te heet wordt!!!)
Hier ontdooide we het in de flesverwarmer op de 'vriesstand'. Het ontdooien plus opwarmen ging prima (behalve dan dat dochterlief moedermelk op welke manier dan ook ontdooit weigert te drinken vanwege de smaak, maar dat is een ander probleem ).
Ok, in 'noodgevallen' kan het dus wel. Dat is fijn Weer een stressfactor minder (want bv geven vind ik heus nog steeds zwaar, benauwend en vermoeiend maar dat is een ander verhaal). Flesverwarmer hebben we niet dus dan maar in warm water. Gaat vast iets minder snel maar is niet anders. Of magnetron zou dus ook nog kunnen.