Onze dame krijgt bv en flesvoeding (friso bij borstvoeding) Maar moet ze dan nog vitamine K druppels per dag krijgen of niet?
Ik heb het toen Lena nog volledig bv kreeg een of twee keer gegeven. Dacht als bv dan zo volledig is is er ook wel een reden dat het er niet in zit en vermoedelijk komen de deskundigen over een paar jaar toch wel met 'oh ja, vitamine K is onnodig want blablabla...' Ik zou er zeker met fv er naast dan ook niet extra bij gaan geven, maar dat is mijn mening en gewoon gebaseerd op mijn gevoel.
Je kan het beste even contact opnemen met het consultatiebureau, die hebben van die schema's voor fles/borstvoeding en het geven van vitamine K en D. Ik weet dat als je meer dan 360cc aan flesvoeding geeft je geen D meer hoeft te geven maar hoe dat met de vitamine K zit? Ik zal er maar voorzichtig mee zijn, want teveel vitamine K is niet zo goed
wanneer je flesvoeding geeft hoef je geen vitamine k meer te geven. In fv zit dit nl al verwerkt. ( Ook als je maar een fles per dag geeft naast je bv, aldus mijn kraamhulp) Als je het er nog bij zal geven krijgt ze er teveel van binnen.
toen ik van bv langzamer hand over ging op de fles, moest ik de druppels afbouwen. dit had ik toen na gevraagd aan het cb.
bij ons zeiden ze dat zolang je meer bv geeft dan fv je gewoon nog vit k kon geven. geef je trouwens ook vit d?
Volgens de kraamzorg hoefde vitamine D helemaal niet... Ik had ze alle 2 wel gekocht ... Vitamine K geef ik ook niet meer nu ze half fles half borst geef..
Lekker advies van de kraamzorg dan, het zou wel geadviseerd moeten worden namelijk. Ik geef het alleen op dagen dat Eva niet of nauwelijks buiten komt.