Hoi ik zit met het volgende, zoontje schema gemiddeld: 07u 210/7+ fijne granen pap 11u fruit (2 stuks) 14u 150/5+brood 17u groente 19u 210/7 zn middagsfles komt vaak niet zo uit, hij doet meestal een slaapje eigenlijk dan of drinkt de fles amper op... soms komt het pas rond 15/16u uit...wil ook nog brood aanbieden...en wil ook niet dat ie te vol zit vor het avondeten.. 'sochtends kom ik met fruit soms ook rond 1130/12u uit...omdat hij een lang ochtenddutje doet...dus alles verschuift dan.. mijn vraag is eigenlijk...mag hij al over naar 2 flessen, hij wordt 7mei 8 mnd.. of kan ik beter zijn schema iets anders aanpassen.. Ik lees vaak dat fruit al best snel na de ochtendvoeding kom ( bija ndere kindjes)...maar dat re dik hier niet, vaak is het ruim 4 uur later pas... Brood gaat nog niet ehct heel goed, hij knabbelt wat, korstjes eet ie wel..en ligt er maar aan hoeveel trek hij heeft..maar een hele boterham gata er nog niet in 1 x in (geef sowieso nog geen beleg) Kan ik het brood anders beter op een ander moment geven, of mss minder pap aan bieden en proberen kort daarop het fruit al!? Hij is namelijk meestal 2 uur na opstaan al moe en voor dat ie in bed gaat doe ik hem in bad.. sorry ene hoop info!! *ohja ik ben best allergisch ...hij tot nu toe nog niet, maar is een ander melkproduct aanbieden al verstandig, of kan ik dara beter nog eventjes mee wachten?
Hallo Fafje, Het schema zoals je het beschrijft ziet er keurig uit. De tijd dat je de voeding geeft komt niet zo heel precies. Wanneer je zoontje langer slaapt kun je de andere voedingen wat opschuiven. Kijk ook naar wat je kindje aangeeft. Ik zal nog niet over gaan op 2 flessen per dag. Wel kun je overgaan op 3 voedingen van 180 ml water en 6 schepjes voeding zolang je zoontje maar goed blijft groeien. Groetjes Sanne