Hallo! Afgelopen dinsdag ben ik bij het CB geweest met mij dochter van 4,5 maand. Nu bleek dat ze 300 gram was afgevallen, wel 1,5 cm gegroeid. Ik kreeg toen het advies om 2 dagen om de 2 uur te voeden en vrijdag opnieuw te wegen. Dus ik heb die 2 dagen om de 1,5 a 2 uur gevoed. Ze kwam dan ook echt uit zichzelf. Vrijdag bleek dat ze weer 30 gram was afgevallen. Toen heb ik in overleg met de wijkverpleegkundige (deze ken ik al 4,5 jaar ivm mijn oudste dochter) besloten om 2 tot 3 keer de fles te geven. Schema: 07:30 BV (eventueel bij voeden met 30 cc) 10:00 BV 12:00/13:00 Fles 150 cc (niet kolven ivm rust houden) 16:00/17:00 BV 19:00 BV 22:00/23:00 Fles 150cc (en zelf kolven) Nu ben ik hier vrijdagmiddag al mee begonnen. Om 14:00 kreeg ze toevallig al de fles (het kwam zo uit). Om 18:00 wilde ik haar aanleggen, maar ze wilde helemaal niet. Ze huilde heel erg. Toen heb ik haar een fles gegeven (die wilde ze wel) en zelf gekolfd. Ik kreeg nog geen 30 cc uit beide borsten bij elkaar. (Dit is overigens al langer zo, telkens max. 50 cc uit beide borsten) 's Avonds om 23:00 heb ik haar aangelegd en toen dronk ze wel, maar of ze echt iets binnen heeft gekregen betwijfel ik. Vanmorgen dronk ze wel uit beide borsten, maar ze was nog helemaal niet tevreden. Ik heb haar toen 30 cc bijgegeven. Om 10:30 dronk ze weer uit beide borsten, maar weer niet tevreden. Dus heb ik haar uiteindelijk 60 cc bijgegeven. Om 14:00 heeft ze een fles gehad 150cc en toen om 18:00 beide borsten (heb toen geprobeerd om 4 borsten te geven om te kijken of ze het daar wel op deed) en heb wederom 60 cc bijgegeven. Ik heb echt het idee dat mijn dochter een ander meisje is geworden nu ze KV (erbij) krijgt. Ze is tevreden, slaapt goed en heeft veel vollere plasluiers (voor vrijdag zat er weinig tot niets in de luier en dat al een aantal dagen). Met pijn in mijn hart weet ik dat mijn dochter het op KV veel beter doet dan op BV en daarom wil ik eigenlijk ook stoppen met de BV. A.s. dinsdag moet ik weer terug naar het CB, maar ik wilde graag ook de mening van iemand anders hierover. Doe ik hier goed aan, of kan ik toch beter doorgaan met de BV eventueel in combinatie met KV? Alvast heel erg bedankt! Groetjes, Duveldraakje22