Hoi, Ons mannetje is net 6 maanden en heb een Nuby tuit anti-lek beker gekocht. Ik moet a.s donderdag naar het CB maar ik vroeg me af wat hij nu nog meer mag drinken behalve flesvoeding. Uiteraard is dat nog steeds de hoofdvoeding maar mischien iets voor tussendoor? Hij wil graag zelf zijn fles vasthouden en met die Nuby beker kan dat. Maar nu vraag ik me ook af of je daar melk in mag geven??? Wie heeft er tips / ervaring? Bedankt!!!
Je kunt je kindje bijv. water geven of slappe thee (zonder theïne). Ik geef al het drinken (buiten de fv om) in tuitbeker, maar hier gaat drinken nog niet zo goed. Ik geef zelf fv in de fles om ook aan het zuigbehoefte nog te voldoende. De zuigbehoefte wordt steeds minder en het aantal flessen ook dus ik vind dat een mooie afbouw. En als ze van de fv af is dan is ze ook van de fles af.
tuurlijk mag dat, zou niet weten waarom niet. Ik gaf ook de melk op een gegeven moment in zo;n anti lek beker met een rietje van nuby. Ging prima. Alleen als het nog wat warm is dan kan er al een beetje vanzelf uit het rietje komen, als de eerste slok eruit is, is dat probleem opgelost. Ik zou wel een aparte beker voor melk en 1 voor ander drinken zoals water of thee doen omdat de smaak er toch een beetje in gaat zitten.