onze meid is morgen 3 maanden oud (ruim 6 kilo) maar drinkt nog steeds hetzelfde als toen ze 5 weken oud was. ze heeft nog steeds 6 voedingen (nachtvoeding tussen5 en 7 wisselt, 10-13-16-19-22 uur). ik ben sinds een paar dagen overgestapt op flesvoeding (moedermelk kreeg ze gekolfd, heb nu nutrilon) maar ze drinkt nu nog steeds maar 130 á 140cc per keer! ik bied 150+5 aan, maar dit drinkt ze dus steeds niet op. ze is ook onrustig aan het einde van haar fles en spuugt nu ook geregeld mondjes terug en 2 keer zelfs een hele golf. hoe zou dit kunnen komen? vind ze de voeding niet lekker? ze groeit wel nog steeds goed en heeft goede plasluiers, maar maak me toch een beetje zorgen. alvast bedankt
Hallo, De onrust kan met de wisseling van voeding te maken hebben, flesvoeding is anders van samenstelling dan borstvoeding en hier moet je dochtertje aan wennen. Het is goed om op haar drinktempo te letten. Wanneer ze 15 tot 20 minuten over haar flesje doet komt de voeding rustig in haar maagje en zal ze minder snel spugen. Wanneer ze vrolijk is en minimaal 4 zware plasluiers op een dag heeft, hoef je je geen zorgen te maken. Groetjes Petra
ze heeft de fles meestal binnen 10 minuten op.. ze heeft al speen één. hoe krijg ik haar rustiger aan het drinken? ik houd sinds gistermiddag haar plasluiers bij. maar ze heeft steeds maar kleine plasjes.. ze is opzich wel vrolijk, alleen in de avond niet. gister had ze om 18.15 haar fles gehad (160 dronk ze) en daarna wilde ze niks meer tot vanmorgen 7.15! toen dronk ze wel haar 170 eindelijk weer eens op..
Hallo, Je kunt johannesbroodpitmeel (Nutriton) aan de voeding toevoegen. Dit is een vezel die de voeding dikker maakt, hierdoor dwing je je dochtertje om rustiger te drinken, het spugen zal dan minder zijn. Groetjes Petra