Hallo allemaal ben nu al 3 weken bezig met spruw 1ste week waren mijn tepels hellemaal kapot met kloven en al me tepels bleven ook overal aan plakken wat ik aan had pijnlijke steken in me borsten vooral na de voeding dit was echt op de 1 op andere dag huisarts gebeld en nystarine gekregen voor me zoontje en op de tepels week mee doorgegaan maar er veranderde niks weer huisarts gebeld en heb toen een zalfje miconazolnitraat gehad hielp goed en dacht dat het weg was ben wel blijven smeren en zoontje blijven ehandelen. Gister begon het weer kloven pijn in borsten en vandaag weer Kapotte tepels. Ik snap het niet het gaat en komt weer net zo hard terug Ik was me kleding op 60 graden handoeken spuugdoekjes bhs hydrofiel alles op 90 graden Kook de speentjes 2 keer per dag uit en was me handen na en voor het voeden met dettol verschoon iedere dag mijn bed en mijn zoontjes bed maar niks helpt zit er nu echt doorheen en twijfel om over te stappen op fv liever niet natuurlijk Iemand nog tips voor mij of doe ik iets verkeerd mischien Sorry voor het lange verhaal
Gebruik je het volgens gebruiksaanwijzing? Het beste werkt het om na elke voeding jullie beide te behandelen. De nystatine kun je een halve dosering per keer geven, ik gaf 8x0,5 ml. Ik gaf het gewoon met het spuitje maar je kunt het ook met een schone vinger in zijn mondje smeren zodat het goed overal komt. Na elke voeding ook je tepels met miconazol insmeren. Je kunt ook Gentiaan Violet proberen, dat werkt schimmeldodend en nystatine werkt schimmelremmend. Overigens hielp hier de gentiaan violet niet. Ik was daarmee begonnen omdat ik er veel goede verhalen over had gehoord. 't Nam wel iets af maar ging niet weg. Ik heb bij m'n dochtertje 2 kuren nystatine gebruikt, na 2 dagen was haar mondje al schoon maar een extra kuur voor de zekerheid. Daarna nog 5 dagen Gentiaan Violet gebruikt en zelf 4 weken miconazol. Ik voelde soms m'n borsten nog iets nl. M'n dochtertje kreeg tijdens de Gentiaan Violet 2 hele kleine plekjes aan de beide kanten van de wang (wel in haar mondje natuurlijk) maar ze had er verder geen last van dus dat gewoon aangekeken en bij haar is het vanzelf weggegaan. Nu gaat het goed gelukkig.
Ik gebruik Het inderdaad via gebruiksaanwijzing dus 4x per dag 1 ml nystatine en 2x per dag miconazol Het is inderdaad wel een idee om 8x per dag 0,5 tegeven maar mag die miconazol wel vaker dan 2x per dag Ben blij dat het bij jou nu goed gaat het is soms echt even aanpoten en steeds maar balen dat je weer moet voeden en hopen dat hij nog even blijft slapen omdat het zo een pijn doet Iniedergeval bedankt voor je reactie
En draag je alleen katoenen bh's en wissel je die 2x per etmaal? Geen pads? Idd. alles direct verschonen en heet wassen. Uitkoken alles minimaal 10 minuten, de spruw is gewoon heel hardnekkig. Laat ook niemand met z'n vingers in het mondje van je kindje komen. Hoe oud is hij? Met 3 mnd is de weerstand meestal sterker en kunnen ze het zelf ook beter bestrijden. En voor de kloven, is zijn drinktechniek verder goed denk je? Heel veel sterkte!
Ja ik draag alleen katoen en wissel wel meer dan 2 keer gebruik ook geen pads. Hij is nu 6 weken Zijn drinktechniek is ook goed toen het vorige week beter ging waren De kloven zo weg. Had toen ook hellemaal geen pijn meer bij het voeden. Ik zit me nu inneens zo te bedenken ik heb een dochtertje van 2 kan zij het mischien hebben en ons weer terugbesmetten er is niks te zien bij haar en krijgt ook geen bv
Ja, je kunt spruw hebben zonder dat het zichtbaar is, zou kunnen. Verder is candida/spruw ook een schimmel die overal wel aanwezig is/die iedereen heeft, maar die in een soort "agressievere" vorm gaat groeien en last geeft. Je weerstand en je voedingspatroon zijn ook erg belangrijk: suikers beperken helpt! Eet liefst alleen "langzame" koolhydraten uit volkorenproducten. En je kunt probiotica nemen. En nog een tijdje doorbehandelen, ook als het al weg lijkt te zijn.
Ik heb weken en weken nystatine gebruikt het ging ook niet over! Ik hield mij ook aan alle hygiene regels. Maar het werd alleen erger. Op aanraden van de arts gestopt en nu is de spruw ineens verdwenen? Heel raar maar dat schijnt vaker voor te komen. Misschien iets om ook even te proberen.