Ik zie net dat ik mijn kolfopbrengst van vandaag ben vergeten in de koelkast te zetten. Vanmorgen en vanmiddag gekolfd, toen wel in de koelkast gezet. Mee naar huis genomen en staat hier vanaf ongeveer 6 uur op het aanrecht. Dus 4 uur uit de koelkast geweest. Zou ik dat nog kunnen gebruiken? Het is eigenlijk om donderdag mee te geven naar de gastouder zou dat nog gaan? Of beter weggooien? Morgen werk ik niet en krijgt hij prikjes dus wil hem eigenlijk het liefst live voeden morgen.
Ik zou zelf de gok niet durven nemen om het dan nog twee dagen te bewaren. Normaal gesproken zou ik die melk dezelfde avond nog opmaken en dan zelf een nieuwe lading kolven voor donderdag. Als dat lastig is, zou ik het misschien wel bewaren maar dan donderdag zelf echt even ruiken en proeven voor ik het meegaf.
Thanks! Had al op borstvoeding.com gekeken daar staat 6 tot 8 uur houdbaar buiten de koelkast maar niet of je hem daarna nog een dag in de koelkast kan bewaren. Ja en ons mupke drinkt niet uit de fles, overdag doet de gastouder met een lepeltje maar dat gaat me echt niet lukken bij de nachtvoedingen, dan is hij daar niet wakker genoeg voor. Ik kijk wel even donderdag zal idd zelf proeven is zonde anders om zo 2 voedingen weg te kiepen maar gelukkig wel wat voorraad in de vriezer.
Het zat in een soort dubbelwandig bakje en daarin die avent potjes. Nou ik probeer het wel ik neem ook aan dat als het niet meer goed is hij het ook niet zal lusten wel? Ik proef gewoon zelf eerst even en kijk of het er nog goed uitziet en ruikt en als dat zo is zal het wel goed zijn en zo niet dan pakt de gastouder wel voedingen uit haar vriezer
Kan echt prima nog gebruikt worden hoor. Moedermelk bederft niet zo snel . Handigheidje van de natuur hahah