Vanaf 2 jaar wordt de Nutramigen voor ons zoontje niet meer vergoed en word hij er ook sowieso te oud voor. Wat geven jullie aan je kindjes?? Ik geef nu naast elke dag nog één keer Nutramigen een bekertje rijstemelk. Maar weet niet of ik hier goed aan doe eigenlijk O ja wel handig om te vermelden: hij is ook allergisch voor soya en noten Dus amandelmelk en soyamelk valt helaas af... Al kan ik soya wel weer eens proberen, want daar waren we niet 100% zeker van toendertijd.
Ik ga mijn jongste straks ook rijstmelk geven. Hij krijgt nu nog bv, maar dat is nog maar 2 keer per dag. Nutramigen wil ik, ivm de smaak, eigenlijk niet meer aan beginnen. Waarom wil je hem iets in de trant van melk geven? Ze hebben het nl niet echt nodig. Mijn andere kinderen drinken ook geen melk. 80% van wat ze drinken is water, rest is limonade van diksap. Havermelk is misschien nog een optie voor jullie.
Ik denk dat kindjes niet perse zuiveldrank behoeven te drinken, maar als je dat wel graag wilt zou je eens havermelk of geitenmelk kunnen proberen? Calcium kan ook prima uit andere voeding gehaald worden, dus wat dat betreft hoeft 't echt niet. Hier een peuter met KMA, maar wij zijn heel voorzichtig begonnen met herintroductie, kijken of we soort van immunotherapie kunnen toepassen / opbouwen.
Hier krijgt ze op drie jaar nog steeds rijstmelk. Al let ik in andere producten niet zo op koemelk meer. Ik denk dat ze eruit gegroeid is, maar ze drinkt liever rijstmelk dan koemelk. Maar op die leeftijd hoeft melk drinken niet meer echt. Zolang ze voldoende vitamines, calcium en vetten uit andere producten halen.
Als je het graag wilt geven zou ik idd rijstmelk blijven geven. Geitenmelk lijkt erg veel op koemelk, dus dat zou ik niet proberen. Soja zou ik ook achterwege laten, mede door eigen (negatieve) ervaring
Ik was begonnen met rijstmelk maar ben overgestapt op havermelk. Te koop bij de grotere supermarkten, bijvoorbeeld de ah xl of jumbo. Mijn zoontje drinkt beide even goed, maar van nature zit er relatief veel arsenicum in rijstproducten. Dat wordt afgeraden bij jonge kinderen omdat het in hoge concentraties giftig is en kinderen nog een laag lichaamsgewicht hebben. Omdat hij dagelijks meerdere bekers melkvervanger drinkt, heb ik gekozen voor havermelk als alternatief voor koemelk.