melk vloeien

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Miss Sil, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Hallo!

Ik ben nu 29 weken zwanger van mijn eerste en wil heel graag borstvoeding geven aan mijn babytje.
    Nu las ik in mijn boek dat je vanaf 25 weken melk kan gaan "lekken".
    Ik heb tot nu toe nog niks gevloeid. Begin me nu een beetje zorgen te maken omdat je ook dingen hoort over vrouwen die geen melk hebben.
    Moet je voor de bevalling melk vloeien en moet dat dan rond deze tijd of kan dat ook pas voor t eerst na de bevalling?

Liefs Miss Sil

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Nee hoor, maak je geen zorgen.
    Sommige vrouwen lekken, andere helemaal niet. Zegt niets over of je wel of geen melk hebt.

Heeft alles te maken met de goede werking van jouw zwangerschapshormonen want die onderdrukken het hormoon prolactine (wat verantwoordelijk is voor de melkaanmaak).

Geen zorgen dus. Straks lekker bevallen, start met goede moed met voeden.
    2 belangrijke dingen:
    Borstvoeding werkt volgens het principe van vraag en aanbod (hoe meer vraag hoe meer melk)
    Borstvoeden mag geen pijn doen.
    Voelt het niet goed. Start opnieuw of trek aan de bel.

Succes
    Ilse

3. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Bedankt voof het snelle antwoord!
    Nou ben ik gerust gesteld.

Ik ben vergeten op mijzelf op tijd op te geven voor een borstvoedingcursus, is dat echt nodig als voorbereiding? of is een boek erover ook goed?

Liefs Miss Sil

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Alles beter dan niets, dus een boek is ook goed. Soms kan je bij een lactatiekundige ook appart een informatie bijeenkomst regelen. Wij hebben geregeld moeders in eenzelfde situatie op de rpaktijk. Die geven we dan in 2 uur de basis. Meestal wel in een 1 op 1 setting maar dat is vaak erg gezellig. Zou je even moeten kijken of er bij jou iemand zit. Overigens zijn de vrijwilligsters van de VBN of LLL vaak ook wel bereid in een beknopte versie je informatie of in elk geval de folders te bieden. Met name die folders zijn erg handig omdat ze per thema zijn geschreven. elk foldertje beschirijft 1 onderwerp. dat maakt het als naslag reuze handig.

Succes,

Ilse

5. Miss Sil

Miss Sil Fanatiek lid

19 jan 2008
    2.513
    0
    0
    Arnhem
    Bedankt, ik zal eens informeren!

Als het zover is zie je mij hier denk ik wel weer terug haha.

Liefs Miss Sil

6. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ik wacht af, ga nu maar lekker genieten.

Ilse

Deel Deze Pagina