toch weer roze plas!?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door amma, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Hallo Ilse,

Vanochtend weer roze plas in de luier....?

Gister heeft hij erg onrustig gedronken en na elke voeding wel wat meer gespuugd dan andere dagen.
    Gister avond moest ik werken en heeft hij om 20.30u een fles afgekolfde melk gehad, 100ml. Toen ik thuis kwam heb ik gekolfd om 23.00u en ben gaan slapen.
    Om vervolgens om 6.30u pas wakker te worden! Er zat dus opeens (weer) 10 uur tussen de voedingen. Dat was vorige week ook.

De afgelopen week voedde ik hem steeds rond 0.30u en kwam hij vervolgens ook om 6.30u.

Moet ik me zorgen maken of is dit toch een geconcentreerder plasje door de lange nacht?

Groetjes
    Amma

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Ik vermoed het laatste maar als je je echt bezorgd maakt, stap dan even bij het CB langs.

Ilse

3. amma

amma Bekend lid

1 nov 2006
    824
    0
    0
    Hoi Ilse,

De grap is dat ze bij het CB geen idee hebben wat het kan zijn.
    En verschillende wijkverpleegkundigen hebben zelfs overlegd......
    dus daar langs gaan heeft niet zoveel zin.

Noah is verder allert en opgewekt
    (behalve als hij veel last heeft van zuur door het spugen, dan is hij wat jengelig en onrustig) dus ik maak me niet al te veel zorgen.

Voorlopig ga ik hem gewoon wekken voor de nachtvoeding als hij zelf niet komt. Zoveel uur tussen de voedingen is denk ik gewoon te lang voor hem.
    En dan zien we wel hoe het verder gaat. Verder waren alle plasluiers weer normaal vandaag.

Groetjes
    Amma

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Amma,

Ik denk dat je inderdaad het best zo door kan gaan. Als hij verder geen klachten heeft.

De nacht zal waarschijnlijk net even te lang zijn voor hem. Aan de andere kant, als hij goed aankomt en gewoon lekker doorslaapt dan lijkt me een donkerdere plas niet eens zo erg. Kijk naar jezelf. Als je een nacht goed slaapt en de avond ervoor niet extreem veel drinkt dan is je eigen plas ook sterker geconcentreerd als overdag.

Na jou verhaal is het CB inderdaad niet zo'n optie.
    Als je echt klachten vermoed of als hij niet meer voldoende aankomt of merkt dat hij er last van heeft ga dan even langs de huisarts.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina