Hier zijn we er met een jaar mee gestopt, ze had er geen behoefte meer aan. Ze krijgt een bekertje water voor het slapen gaan.
Gezien de leeftijd zou ik koemelk aanraden, geen opvolgmelken en dat soort onzin. Als je kiest voor melk van noten en pitten zou ik ze voldoende afwisselen en ook zeker met koemelk. opvolgmelk als nutrilon is in ieder geval geen goede keuze. Nepmelk (en hoe je dat maakt) - De Groene Vrouw verschillende soorten notenmelk besproken. en nog een stukje over melk, koemelk. Got milk?
Hier wordt opvolgmelk Door de kinderarts aangeraden tot minimaal! 2 jaar dit gezien de voedingsstoffen doe erin zitten en die niet in gewone melk zitten. Misschien geldt dit niet voor "flinke" kinderen maar hij zal t niet zo maar adviseren.
In België wordt groeimelk officieel aangeraden tot 3 jaar. Hetzelfde advies ook gekregen van 2 kinderartsen en een kinderdiëtiste. Dit omwille van meer aangepaste voedingsstoffen en (belangrijk) minder eiwitten dan in gewone melk. Dus je bent niet alleen
Tot wanneer er behoefte aan is. Hier al vanaf 10 maanden niet meer maar wat yoghurt na het eten en dan om 18.30u naar bed tot de volgende dag. Vanaf een jaar ook maar 300cc nodig en dat krijgt ze gedurende de dag binnen.
Opvolgmelk is echt niet nodig! hier staat een heel stuk van de WHO Opvolgmelk voor zuigelingen : onnodig en ongeschikt - Anurati
WHO: Opvolgmelk onnodig en ongeschikt In datzelfde jaar kwam de World Health Assembly naar buiten met een verklaring dat het gebruik van opvolgmelk voor zuigelingen onnodig is. De WHO voegt daar aan toe dat het gebruik van opvolgmelk als vervanging voor moedermelk voor kinderen vanaf 6 maanden onnodig en ongeschikt is. Opvolgmelk bevat namelijk een te veel aan proteïne en een te kort aan essentiële vetzuren, ijzer, zink en B vitaminen dan wat de WHO aanbeveelt voor een optimale groei en ontwikkeling van zuigelingen en jonge kinderen. De WHO staat hierin niet alleen UNICEF stelt ook dat een zuigeling geen opvolgmelk nodig heeft, en het product ongeschikt is voor kinderen jonger dan 6 maanden. Deze aanbeveling is ook in 2014 van kracht. Marketing van Opvolgmelk De marketing van opvolgmelk wekt echter wel verwarring op en men denkt dat het net zoals kunstmatige zuigelingenvoeding kan dienen als vervangingsmiddel voor moedermelk. Ouders zijn om die reden dan ook eerder geneigd het product te gebruiken in plaats van het geven van borstvoeding of volledige zuigelingenvoeding. Veel ouders zijn van mening dat het overstappen op opvolgmelk noodzakelijk is. Opvolg melk word wereldwijd op agressieve manieren aangeprezen d.m.v. reclames op TV, kortingen, prijzen, via social media en door het gebruik van gezondheidsclaims. Dit terwijl het product niet geschikt is voor jonge kinderen.
Hier hongerige baby ze drink overdag veel water en eet veel. Ze eetn nog maaltijd met water om 18 uur en dan drinkt ze 5 schepjes opvolgmelk in flesje om 20.00 en zelfs dan soms snachts honger maar we geven niets. Ik bouw het steeds af met schepjes, maar is hier altijd lastig met eten dus voorlopig blijft dat ik vind dan 5 schepjes voeding minder zwaar op maag als 1 200cc beker melk. Weet niet of dat daarwerkelijk zo is maar zo gevoel heb ik. ... Als ik ga echt flesvervangen dan krijgt ze misschien gewoon amandelmelk. Weet ik niet nog wat ik kan doen omdar zo hongerig is en zoiezo drinkt veel water hele dag en voor slapen gaan.
Mijn zoontje is nu 17 maanden en krijgt nog (bijna) iedere avond een fles melk voor het slapen gaan. Dit is gewone koemelk. Hij drinkt overdag niet veel en wil al helemaal geen melk drinken... 's avonds voordat hij naar bed gaat vind hij het heerlijk om bij mij op schoot nog een fles melk te krijgen (met vitamine D druppels). Hij heeft het niet nodig om zijn honger te stillen, hij kan ook gaan slapen zonder deze fles. Ik blijf hem deze fles geven tot hij zelf aangeeft dat hij deze niet meer hoeft.
Mijn oudste krijgt nog steeds een flesje koemelk voor het slapen gaan. Hij vindt het heerlijk en vraagt er ook echt om. Overdag drinkt hij verder helemaal geen melk, dus voor zijn zuivelinname is het wel prettig. Het flesje afbouwen gaat voorlopig nog niet lukken. Als het aan zoon ligt wil hij 's ochtends ook nog een fles (die hij niet krijgt). De jongste krijgt voorlopig nog lekker de borst.
Hier is de fles voor het slapengaan al een hele tijd vervangen door een yoghurtje. Fles liet ze voor 3/4 staan, dus ja, dan heeft ze die behoefte naar mijn gevoel niet meer. Geef ze wel dus een yoghurt, merk dat ze daar wel behoefte aan heeft. Tenzij we laat eten natuurlijk, dan niet.
Dochter van 19 maanden krijgt nog iedere avond voor het slapen gaan een beker melk. Als onderdeel van het slaapritueel. Ze lust geen koemelk dus geef ik haar Nutrilon. Ik geloof niet dat koemelk op deze leeftijd beter is dan poedermelk.
Zoon van 14 maanden krijgt ook nog een flesje opvolgmelk vor het slapen. Dit omdat hij gewone koemelk niet lekker vindt. Opvolgmelk kan volgens mij geen kwaad maar heeft geen meerwaarde meer.
Hier ook nog lekker een fles opvolgmelk voor het slapen gaan met 1,5 jaar. Ze vindt het gewoon nog te lekker als onderdeel van het avondritueel En ik zie geen reden om dat te veranderen.
De WHO heeft liever dat baby's bv krijgen. Als ik het zo lees bedoelen ze dat in dit stukje. Het is ook beter, maar soms kan je niet anders toch? Ik heb ook tot 8 mnd bv. gegeven, toen was het klaar. Maar ja dan moet je toch wat anders geven. Ik vind het een raar stukje hoor
Mijn oudste (bijna 3) krijgt elke avond nog een beker warme melk. Even een ontspannen momentje op de bank voordat ze gaat slapen. Vroeger vond ik het ook altijd lekker dus waarom niet. Vanaf haar eerste verjaardag is dat gewone koemelk
Dat stuk is volledig uit de context gerukt. Het gaat over de voordelen van bv tov opvolgmelk. Niet over of opvolgmelk nuttig is of niet.