Melk voor het slapen gaan, tot wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door Xellepel, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    vanaf 1 jaar hebben ze 300 ml zuivel nodig per dag, dat is iets wat je kan helpen afwegen in je beslissing.
    Hier krijgt ze sochtends pap en na het avondeten yoghurt en zo komt ze aan voldoende zuivel. Daarna eet ze niet meer tot de volgende dag. Soms als ze onrustig is met inslapen krijgt ze van mij nog een klein bekertje warme melk.
    Ik denk dat je aan moet kijken hoe je kindje reageert op geen bv meer. Ene baby heeft toch meer behoefte in melk dan de andere merk ik, want hier is de avondvoeding er al een tijd af.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook nog een (grote) fles melk (180cc) voor het slapengaan, onze dochter is nu 15 maanden.
    Na het broodontbijt krijgt ze ook melk (120cc), verder diksap oid

3. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    De type 1.
    Van bepaalde kunstvoeding (voor allergiën) bestaat geen type 2. Alleen een type 1, van 0-36 maanden.
    Type 2-3-4-5 is met name commerciëel interessant, er mag reclame voor gemaakt worden en is goedkoper te produceren. (iets met de eiwitten die minder klein hoeven te zijn, weet ik niet meer precies).

Nu weer terug on topic,

Mijn dochter wordt a.s. vrijdag 2 en heeft nog een fles voor het slapengaan. De laatste tijd gaat ie nog maar half leeg, dus ze is zelf al aan het afbouwen. Ik laat het lekker, zolang zij 'm graag wilt. De extra voedingsstoffen zijn in haar geval ook mooi meegenomen (ze weegt 8.5 kg), maar dat zou in een normale situatie niet nodig zijn.

Ik zou inderdaad niet kiezen voor 3x per dag soyamelk. Afwisselen met (biologische) dierlijke melk (koe, geit, ...) en plantaardige melk is dan beter.
    Houdt er ook rekening mee dat in veel plantaardige melk (ook soyamelk) suiker/zoetmiddel is toegevoegd. De varianten zonder suiker bestaan ook, maar zijn iets lastiger verkrijgbaar. De grote AH hier in de buurt heeft wel e.e.a.

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Toevallig heb ik vandaag op het CB gevraagd tot hoe lang kindjes nog opvolgmelk (of borstvoeding) nodig hebben. Tegen mij werd gezegd dat het "advies" is om tot 1 jaar oud nog opvolgmelk te geven.
    Ik maak er 's morgens de pap mee aan en 's avonds krijg hij nog voor het slapen gaan een flesje.

5. susy26

susy26 Niet meer actief

me oudste vond ong 3 maanden geleden zn flesje savonds niet melk niet meer interessant .. nu smorgens krijgt tie ontbijt papje...

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats dit topic naar 'voeding'

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik ben met 11 maanden gestopt omdat het pak op was. Gewone melk lust ze niet dus het is karnemelk of optimel, net wat ik in huis haal.

Deel Deze Pagina